اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

50 باب مسجد در چهارمحال و بختیاری احداث می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: در سال ‌جاری افزون بر 50 باب مسجد در این استان احداث می‌شود.

50 باب مسجد در چهارمحال و بختیاری احداث می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمد طباطبایی پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران اوقاف این استان، اظهار داشت: از سال 86 تاکنون بیش از 110 مسجد جدید با کمک‌های مردم متدین استان ساخته شده است و در سال 91 نیز ساخت 50 مسجد جدید در مناطق شهری و روستایی فاقد مسجد در دستور کار اوقاف قرار گرفته است و بعضاً عملیات ساخت این مساجد نیز آغاز شده است‌.

وی زمان بهره‌برداری از این مساجد را سال 93 عنوان کرد و افزود: این مساجد با اعتباری افزون بر 15 میلیارد ریال ساخته خواهند شد.

طباطبایی در ادامه حجم عملیات عمرانی انجام شده در بقاع در چند سال گذشته را بسیار بیشتر از کمیت مصوب پیش‌بینی شده در برنامه اعلام کرد و گفت: طی سه سال اخیر بیش از 50 هزار مترمربع فعالیت عمرانی و زیر ساختی در امامزادگان استان صورت گرفته است .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به تعداد بقاع متبرکه این استان، گفت: در حال حاضر افزون بر یک هزار و 180 مسجد و 108 بقعه متبرکه و امامزاده در استان وجود دارد که طی چهار سال گذشته بیش از 95 میلیارد ریال برای عمران و مرمت و نوسازی این اماکن متبرکه هزینه شده است.

وی در ادامه با اشاره به طرح توسعه بقعه امامزاده حمزه‌علی بلداجی، خاطرنشان کرد: طرح توسعه امامزاده در دو طبقه شامل ساخت سالن‌های اجتماعات، کتابخانه دیجیتالی، خانه عالم، ساخت بازارچه و گسترش تربت‌خانه امامزاده احداث می‌شود.

طباطبایی افزود: برای ساخت طرح توسعه امامزاده تاکنون بیش از 25 میلیارد ریال هزینه شده است که این میزان از محل اعتبارات اداره اوقاف و امور خیریه، درآمد امامزاده و اعتبارات استانی تهیه و تامین شده است.

وی ادامه داد: برای تکمیل این طرح بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار دیگر مورد نیاز است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بازارچه جدید و مجهز این اما‌مزاده با توجه به جمعیت انبوهی که در ایام بهار و تابستان به این مکان مراجعه می‌کنند و از سوی دیگر وضعیت نابسامان بازارچه فصلی، در ضلع جنوبی امامزاده احداث شده است.

وی مساحت این بازارچه را 3 هزار و 500 مترمربع اعلام کرد و گفت: با توجه به طرح احداث این بازارچه افزون بر 80 باب مغازه در ضلع جنوبی امامزاده حمزه‌علی (ع) احداث شده است.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول