اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل نبود بازار برای تولیدات صورت گرفت

اخراج 70 ‌کارگر شرکت پیچ و مهره کامکان سیرجان

خبرگزاری فارس: 70 ‌کارگر شرکت پیچ و مهره کامکان سیرجان به دلیل نبود بازار برای تولیدات اخراج شدند.

اخراج 70 ‌کارگر شرکت پیچ و مهره کامکان سیرجان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، 70  نفر از کارگران اخراجی کارخانه پیچ و مهره سیرجان با نام کامکان در اعتراض به اخراج خود مقابل فرمانداری این شهر پیش از ظهر امروز تجمع کردند. 

‌کارگران در اعتراض به اقدام کارخانه اعلام کردند که برخی از آنها 15 تا 20 سال سابقه کار دارند و در این سن‌ چگونه می‌توانند‌ کار‌ دیگری داشته باشند. 

منصور عارفی‌زا‌ده یکی از کارگران اخراج شده ‌در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بسیاری از کارگران غیربومی‌ که سابقه یک‌ یا دو سال دارند، مانده‌اند و ما که بومی هستیم، اخراج شده‌ایم، هفته گذشته برگ لغو قرار‌داد ‌و اخراج را به دست ما دادند و ما امروز آمده‌‌ایم حرف خود را به گوش مسئولان برسانیم.

رضا سنگ‌پهنی یکی دیگر از کارگران گفت: می‌گویند محل فروش تولیدات را نداریم و شرکت ایران خودرو و سایپا محصولات ما را نمی‌خرند و تولیدات روی دست ما مانده است و ما را اخراج کرده‌اند، پس تکلیف ما چیست و خانوا‌ده ما چه باید بکنند.

علی اندایش نماینده کارگران اخراجی که خود نیز سرپرست بخشی از کارخانه بوده است، می‌گوید: اگر دستگاه‌های شرکت تعطیل شده است و تولید نمی‌کند، چرا پیچ و مهره با نام همین شرکت از چین وارد می‌شود، مسئولان فکری برای بیکاری کارگران 15 تا 20 سال سابقه کنند.

محمد‌مهدی بیگ‌زاده مدیر کارخانه کامکان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ‌69 کارگر اخراجی قراردادی بودند که قرارداد آنان به پایان رسیده‌ و طی دو مرحله با توجه به نیازی که نداشتیم، اخراج شدند.

وی افزود‌: بخش عمده‌ای از سهم بازار را که خودروسازان سایپا و ایران خودرو در کشور مشتریان ما بودند به دلایلی که آنها هم نیاز ندارند از دست داده‌ایم.

بیگ‌زاده عنوان کرد: 70 درصد دستگاه‌های تولیدی ما تعطیل شده‌اند و نمی‌توانیم کارگری داشته باشیم و اگر این روند ادامه یابد، 150 کارگر دیگر هم با تعطیلی کارخانه بیکار می‌شوند.

وی گفت: انتخاب کارگران برای اخراج هم بر اساس مرخصی‌ها‌، کم‌کاری‌ها و یا اخطارهای انضباطی بوده است که بر‌اساس تصمیم هئیت مدیره کارخانه اخراج شده‌اند و اگر روزی نیاز به کارگر باشد و وضعیت خوب شود، قطعا از وجود آنان استفاده می‌شود.

بیگ‌زاده تصریح کرد: با‌ روال کنونی برای ادامه کار، کارخانه متضرر است و تعطیل می‌کنیم.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول