اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان اصفهان:

جامعه کارگری اصفهان انسجامی ندارد/ مکانی برای تجمع کارگران ساختمانی تعبیه شود

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان اصفهان گفت: جامعه کارگری به ویژه کارگران ساختمانی از هم گسیخته‌اند و بایستی با هماهنگی ادارات و سازمان‌ها جامعه کارگری شناسایی و تعداد کارگران در هر شهرستان مشخص شوند.

جامعه کارگری اصفهان انسجامی ندارد/ مکانی برای تجمع کارگران ساختمانی تعبیه شود

مجتبی مولیانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به بیمه کارگران ساختمانی اظهار کرد: کارگران ساختمانی به عنوان یکی از اعضای بدنه جامعه مورد ظلم واقعه شدند و برای خانواده‌هایشان مشکلات متعددی ایجاد شده است.

وی با توجه به مصوب سال 89 و 90 در مورد بیمه کارگران تصریح کرد: براساس مصوبه دولت باید هر ساله در حدود 200 هزار کارگر ساختمانی از تسهیلات بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنند که هنوز دولت به وعده‌های خود عمل نکرده است. 

*استان اصفهان کارگری‌تری استان کشور است   

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان اصفهان افزود: با وجود اینکه استان اصفهان از کارگری‌تری استان‌ها کشور است و تعداد بسیاری از آنها کارگر ساختمانی هستند.

وی اضافه کرد: نزدیک به 25 تا 30 هزار نفر از کارگران ساختمانی از بیمه ‌شدگان هستند که نسبت به تعداد کارگران استان اصفهان رقم بسیار ناچیزی است.

مولیانی به خطرات و بیماری‌های ناشی از کار ساختمانی اشاره کرد و گفت: انتظار داریم با مدیریت جدید سازمان تأمین اجتماعی و پشتیبانی دولت از کارگران ساختمانی که از مشاغل پر خطر محسوب می‌شود، حمایت و پشتیبانی صورت گیرد.

وی به عملی نشدن بیمه کارگران اشاره کرد و افزود: به دلیل در اختیار قرار نگرفتن بودجه کافی از طرف دولت به سازمان تأمین اجتماعی و عدم سازماندهی کارگران ساختمانی باعث شده است که مصوبه دولت به طور کامل اجرا نشود.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان اصفهان در مورد کارگران افغانی مقیم ایران در استان اصفهان تصریح کرد: کارگران افغانی و خارجی با وجود سختی و مشقت کار ساختمان و دریافت دستمزد پایین و استفاده بیشتر کارفرمایان از این کارگران سبب مشکلاتی برای کارگران ایرانی و از بین رفتن فرصت‌های شغلی شده‌اند.

وی با اشاره به دلایل بیمه نشدن کارگران تصریح کرد: استفاده کارفرما از کارگران افغانی برای زیر بار نرفتن بیمه کارگران مانعی را برای کارگران ایجاد کرده است، یکی دیگر از مشکلات برای بیمه کارگران، مخالفت شهرداری و شوراها با بیمه کارگران ساختمانی است.

وی در مورد مبالغی که با عنوان بیمه به منظور صدور پروانه ساختمان از مالکان دریافت می‌شود، اظهار کرد: به این مبالغ برای بیمه کردن کارگران نمی‌توان تکیه کرد و این امر نیاز به نظارت بیشتری دارد.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان اصفهان به شناسایی کارگران اشاره کرد و گفت: جامعه کارگری و کارگران ساختمانی از هم گسیخته‌اند و بایستی با هماهنگی ادارات کار شهرستان‌ها، سازمان تأمین اجتماعی و تشکل‌های کارگری جامعه کارگری شناسایی و تعداد کارگران در هر شهرستان مشخص شوند.

وی افزود: تجمع کارگران در فلکه‌ها و میدان‌ها وضعیت نامناسبی در سطح شهر ایجاد می‌کند و باید برای تجمع کارگران محل‌های مشخصی را تعیین کرد.

مولیانی با اشاره به حوادث ناشی از کار ساختمانی در سطح استان اصفهان تاکید کرد: بیشتر حوادث ناشی از کار مربوط به کارگران ساختمانی و آن هم به دلیل نبودن امکانات ایمنی و آموزشی است.

وی با اشاره به عدم هماهنگی در بین مسئولان و سازمان‌ها در مورد کارگران اضافه کرد: باید علاوه بر شناسایی و جمع‌آوری کارگران ساختمانی با کمک سازمان تأمین اجتماعی، ادارات کار و شهرداری، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به این کارگران برای کاهش حوادث ناشی از کار نیز فراهم می‌شود.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول