اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردکان در مجلس:

قانون بیمه کارگران ساختمانی اجرا شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون بیمه کارگران ساختمانی اجرا شود.

قانون بیمه کارگران ساختمانی اجرا شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از دفتر نماینده مردم اردکان در مجلس، محمدرضا تابش در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اجرایی شدن قانون بیمه کارگران ساختمانی و صیانت از حقوق 1.5 میلیون کارگر زحمتکش فعال در این بخش و پوشش بیمه‌ای کامل آنها در مقابل سوانح و حوادث را خواستار شد.

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در این تذکر با اشاره به اینکه قانون بیمه کارگران ساختمانی به منظور فراهم کردن امنیت شغلی این قشر زحمتکش و بی‌پناه و پوشش بیمه‌ای آنها در مقابل حوادث و سوانح و بیماری‌ها تصویب شده است، افزود: با وجود آنکه انتظار بود 1.5 میلیون کارگر فعال در این بخش و خانواده‌های آنها به سرعت از مزایای این قانون بهره‌مند شوند، اما سازمان تامین اجتماعی موظف شد تنها سالانه 200 هزار نفر از کارگران ساختمانی را در کشور بیمه کند که این تصمیم نیز در سال جاری بنا به علل مختلف معطل مانده و اجرایی نشده و موجب نگرانی کارگران شاغل در این عرصه شده است.

تابش تاکید کرد: با رفع موانع اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی، این قشر زحمتکش بتوانند با امنیت خاطر در مشاغل حساس و پرخطری که دارند، انجام وظیفه کنند.

نماینده مردم اردکان همچنین اضافه کرد: انتظار این است که سازمان فنی و حرفه‌ای نیز بنا به وظیفه قانونی خود نسبت به آموزش مهارت فنی به کارگران یاد شده که در افزایش بهره‌وری و کاهش حوادث نقش موثری دارد، اقدام کند.

تابش همچنین در تذکر جداگانه دیگری به وزیر امور خارجه، بر لزوم واکنش فوری به اقدام گستاخانه عربستان سعودی در اعدام 18 تبعه ایرانی بدون رعایت موازین حقوقی و انسانی و ضرورت عذرخواهی آن کشور و اعمال اقدامات تنبیهی در این زمینه تاکید کرد.

وی خطاب به وزیر امور خارجه عنوان کرد: موضوع اعدام 18 تبعه ایرانی در عربستان که اخیرا با گستاخی هر چه تمام‌تر و بدون رعایت موازین حقوقی و انسانی انجام شد و بنا به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه این افراد حتی از حقوق اولیه انتخاب وکیل و مترجم نیز بی‌بهره بوده‌اند، دل هر انسان غیرتمند ایرانی را به درد می‌آورد و لزوم پیگیری موثر و عذرخواهی دولت عربستان از ملت شریف ایران را به خاطر این اقدام غیردیپلماتیک و غیر انسانی ضروری می‌سازد.

وی تصریح کرد: اگر آن کشور به این امر تن نداد، اعمال اقدامات تنبیهی ضرورت دارد.

نماینده مردم اردکان افزود: این نکته را نیز متذکر می‌شوم که در سال‌های قبل از انقلاب یک تبعه ایرانی به نام "ابوتراب" در عربستان به اعدام محکوم شد و تا مدت‌ها روابط فی ما بین دو کشور تحت تاثیر این موضوع قرار گرفت، اکنون چه شده که با وجود قول مقامات سعودی (بنا به گفته معاون وزیر امور خارجه) مبنی بر عدم اجرای حکم، در دو مرحله 18 نفر اعدام می‌شوند و واکنش دستگاه دیپلماسی کشور هیچ تناسبی با حجم این فاجعه ندارد؟

منتخب مردم اردکان در دوره‌های ششم، هفتم، هشتم و نهم مجلس همچنین در تذکری به رئیس جمهور بر لزوم ممانعت سازمان حفاظت محیط زیست از احداث جاده در جنگل ابر که در زمره بکرترین و زیباترین ذخیره‌گاه‌ها محسوب می‌شود، تاکید کرد.

در شرح این تذکر که به امضای 40 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده، آمده است: از سال 1384 احداث جاده در جنگل ابر که در سلسله جبال البرز و حوالی شاهرود واقع شده، با مخالفت‌های کارشناسانه طرفداران و متخصصان محیط زیست و منابع طبیعی روبه‌رو بوده است و اخیرا سازمان حفاظت محیط زیست مجوز احداث جاده در این جنگل را که به لحاظ وسعت 500 هکتار درختان سرخدار با قدمت 4 هزار ساله، گونه‌های نادر گیاهی، جغرافیای خاص منطقه، انبوه ابرهای در دسترس و ... جزو یکی از مناطق بکر و دست نخورده کشور محسوب می‌شود را صادر کرده است که جای تاسف است.

در این تذکر آمده است: سازمان جنگل‌ها که متولی حفاظت و صیانت از جنگل‌هاست، واکنشی به این اقدام نشان نمی‌دهد و اعتراضات متخصصان امر نیز راه به جایی نمی‌برد.

در ادامه تاکید شده است: با توجه به اینکه چندین راه دسترسی برای اتصال شهرهای استان سمنان به استان گلستان وجود دارد و هزینه احداث این جاده به مراتب بیشتر از فایده آن است و ایجاد جاده در این اکوسیستم منحصر به فرد باعث نابودی آن می‌شود، خواستار توقف فوری این دستور هستیم.

انتهای پیام/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول