اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون شوراهای اسلامی جامعه کارگری:

سبد معیشت خانوار کارگران باید مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی جامعه کارگری گفت: سبد معیشت خانوار کارگران باید مورد توجه قرار گیرد.

سبد معیشت خانوار کارگران باید مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اولیا علی‌بیگی ظهر امروز در جلسه مجمع عمومی کانون عالی شوراهای اسلامی جامعه کارگری کشور در هتل فردوسی مشهد با اشاره به دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: این هشت سال الگویی برای چگونه زیستن و چگونه مبارزه کردن با مشکلات بود.

وی ادامه داد: امروز نیز باید همین نقش را در بخش اقتصاد به خوبی ایفا کرده تا شاهد پیشرفت و آبادانی کشور باشیم.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی جامعه کارگری کشور هم‌چنین به دشمنی‌های آمریکا و هم‌دستانش با جمهوری اسلامی ایران در طول چند سال اخیر اشاره کرد و متذکر شد: این قدرت‌ها می‌خواهند برای نظام ما چالش درست کنند و این چالش و مشکلات را در بخش اقتصادی کشور دیده‌اند.

وی ابراز داشت: در همین راستا تمامی بخش‌های اقتصادی به ویژه بخش کارگری باید در این زمینه جلوی این‌گونه حملات را بگیرند.

علی‌بیگی با بیان اینکه ملت ما همیشه نشان داده که اگر بخواهد به این دستاوردها می‌رسد، ادامه داد: باید با تلاش بیشتر به مقابله با مشکلات فراروی خود برویم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود وعده رئیس جمهور مبنی بر عضویت نمایندگان کارگری در هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی، از شهریور سال گذشته تاکنون این وعده اجرایی نشده است.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی جامعه کارگری کشور با بیان اینکه حقوق کارگران تنها جواب‌گوی هزینه 10 روز اول زندگی آنان است، تاکید کرد: در این ارتباط باید برنامه‌ریزی‌های مدونی صورت پذیرد.

وی بیان کرد: در بحث افزایش حقوق دستمزد کارگران باید به سه اصل نرخ تورم، سبد معیشت خانوار و شرایط اقتصادی کشور توجه شود.

راندمان بنگاه‌های اقتصادی کشور تنها 5/5 ساعت است

مدیرکل کار، رفاه و امور اجتماعی خراسان‌رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: در حال حاضر راندمان بنگاه‌های اقتصادی کشور تنها 5/5 ساعت است.

لبافی با بیان اینکه این میزان راندمان در کشورهای خارجی بیش از 5/19 ساعت است، تاکید کرد: در همین راستا نیاز به سرمایه‌گذاری جدیدی در بسیاری از بخش‌های اقتصادی نداشته و باید از ظرفیت‌های فعلی بهترین استفاده ممکن صورت پذیرد.

وی میزان تبدیل شدن کار اسمی به تولید در دنیا را 86 درصد دانست و یادآور شد: با این حال این میزان در کشور ما تنها حدود 16 درصد است.

مدیرکل کار، رفاه و امور اجتماعی خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه نگاه وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی نیز به حوزه کارگری نگاهی بسیار وسیع و جامع در راستای بهبود وضعیت اشتغال است.

وی اعلام کرد: در صورت عدم حمایت از تولید ملی خسران زیادی به بخش کارگری و کارفرمایی کشور وارد خواهد آمد.

لبافی با اشاره به وجود بیش از یک هزار و 200 شورای سازش کارگری و کارفرمایی در خراسان‌رضوی متذکر شد: این شوراها نقش بسیار تاثیرگذاری در کاهش ورودی شکایات در این حوزه داشته‌اند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول