به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل بازرسی استان قزوین، ابوالفضل خمسه در توضیح بیشتر این خبر اظهار کرد: در راستای بازرسیهای برنامهای سال 1391 نحوه نظارت اداره کل ثبت اسناد و املاک بر عملکرد دفاتر ثبت اسناد و املاک و همچنین کلیه فعالیتهای این دفاتر توسط بازرسان مورد بررسی قرار میگیرد.
وی مسئولیت سردفتر اسناد رسمی را تثبیت و تسجیل مالکیت اشخاص به نمایندگی از حاکمیت دانست و افزود: برگزاری آموزشهای کارگاهی ضمن خدمت توسط دفتر آموزش کانون سردفتران برای بازخوانی مقررات قانونی، رفع اشکالات و بررسی رفتار حرفهای آنان امری ضروری و سرمایهگذاری مطمئن برای آینده است.
معاون اداره کل بازرسی استان قزوین اضافه کرد: با توجه به جهانی شدن استفاده از تکنولوژیهای نوین فنآوری اطلاعات و به منظور همراهی با رشد روزافزون آنها ضرورت دارد تا دفاتر اسناد رسمی از تفکر و اقدامات سنتی که پاسخگوی نیازمندیهای عمومی جامعه نیست، خارج شوند.
وی با اشاره به اینکه یکی از کاربردهای دولت الکترونیک امضای الکترونیکی است، تأکید کرد: دفاتر اسناد رسمی باید با استفاده از دولت الکترونیک در فرآیند انجام خدمات در راستای تثبیت جایگاه خود کوشا باشند و در این راستا افزایش تعداد دفاتر واجد شرایط برای صدور گواهی امضای الکترونیکی نیز مدنظر قرار گیرد.
این مسئول ادامه داد: دفاتر اسناد رسمی به تبع کانون سردفتران به عنوان واحدهای عملیاتی منتسب به حاکمیت باید در اجرای وظایف محوله قانونی خود فرآیندهای نحوه ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف را بازخوانی مجدد کنند.
وی یادآور شد: فرآیندسازی فعالیتها و خدمات در بستر فنآوریهای نوین الکترونیکی تسهیل در انجام امور مراجعان و افزایش میزان رضایتمندی عمومی را موجب میشود.
خمسه عنوان کرد: دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق به عنوان کارگزاران حاکمیتی از نمونههای بارز کاهش تصدیگری مستقیم دولت به معنای اعم و از مصادیق اجرای اصل 44 قانون اساسی هستند.
وی همچنین ایجاد اشتغالزایی پایدار، تثبیت مالکیت اشخاص، پیشگیری از وقوع جرائم (جعل، فروش مال غیر، کلاهبرداری و ...) و اختلافات حقوقی و کاهش ورود پرونده به مراجع قضایی را از دیگر مزایای این دفاتر برشمرد.
انتهای پیام/ب30/پ3003