اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 15 تیر

طرح بازرسی و نظارت بر بازار خوزستان ویژه ماه رمضان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن تجارت خوزستان از اجرای طرح بازرسی و نظارت بر بازار ویژه ماه مبارک رمضان از 15 تیرماه تا پایان مردادماه خبر داد.

طرح بازرسی و نظارت بر بازار خوزستان ویژه ماه رمضان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، ابوالقاسم کوره چینی با تاکید بر گسترش رویکردهای تعزیراتی در برخورد با تخلفات صنفی اظهار داشت: قرار است در کل شهرستان‌ها نمایشگاه عرضه مستقیم مواد غذایی ویژه ماه مبارک درقالب طرح ضیافت برگزار شده و بازرسی‌ها تشدید شوند.

به گفته وی، در این نمایشگاه‌ها 11 قلم کالای پر تقاضا از محل ذخایر سازمان صنعت،‌ معدن تجارت و تفاهمنامه با تشکل‌های صنفی به مدت 10 روز از 23 تیر تا یکم مردادماه عرضه خواهند شد.

کوره چینی افزود: برنج ایرانی، برنج تایلندی، مرغ منجمد علاوه بر ظرفیت تولید روزانه مرغ استان، گوشت قرمز منجمد، گوشت گرم و شکر از جمله اقلامی است که در نمایشگاه‌های ماه مبارک رمضان با قیمت تعادلی عرضه می‌شود.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان ادامه داد: در همین راستا تفاهمنا‌مه‌هایی برای عرضه روغن نباتی، خرما، ماکارونی، شیر، لبنیات و نان با کیفیت مبادله شده و این کالاها در نمایشگاه‌های ویژه رمضان با 10 تا 15 درصد زیر قیمت بازار در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

کوره چینی در مورد علل تأخیر در ذخیره‌سازی و واردات مرغ توضیح داد: به دلیل آمار بالای ارائه شده از تولید مرغ توسط وزارت کشاورزی جهاد کشاورزی متأسفانه در سطح کشور ذخیره‌سازی مرغ صورت نگرفت، با وجود این از اسفندماه برای ثبت سفارش واردات مرغ توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام شد و اکنون روزانه واردات مرغ انجام می‌شود که در ماه مبارک رمضان توزیع می‌‌شود.

وی گفت: همچنین عرضه نهاده‌های تولید و قیمت‌گذاری توزیع مرغ منجمد سراسر کشور نیز آغاز شده است و قیمت مرغ منجمد کمتر از 5 هزار تومان خواهد بود.

این مقام مسئول در مورد نرخ شیر و لبنیات نیز گفت: تفاهمنامه‌ای با شرکت‌های تولیدکننده فرآورده‌های لبنی استان منعقد شده که با افزایش واردات و عرضه نهاده‌های تولید امیدواریم تعدیل قیمت شیر و لبنیات را تا هفته آینده شاهد باشیم.

کوره چینی افزود: واقعیت این است که کاهش عرضه نهاده‌های تولید فراورده‌های دامی و محقق نشدن آمار تولید مرغ، طی چند ماه اخیر تعادل در نظام عرضه و تقاضای این محصول را بر هم زد و مشکلات ارزی نیز موجب تأخیر در واردات و رسیدن میانگین قیمت گوشت مرغ در سطح کشور و در استان خوزستان به 6 هزار و 400 تومان شد.

انتهای پیام/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول