اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان خبر داد

ماهانه 3 درصد نانوایی‌های زنجان بازرسی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت غله استان زنجان گفت: ماهانه بیش از سه درصد نانوایی‌های زنجان مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

ماهانه 3 درصد نانوایی‌های زنجان بازرسی می‌شوند

پرویز خالقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بازرسی نانوایی‌ها به منظور ارتقای کیفیت نان تولیدی در استان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه نظارت مستمر بر آرد و نان تولیدی در استان زنجان وجود دارد، افزود: آزمایشگاه‌ شرکت غله استان زنجان یکی از مجهزترین واحدهای آزمایشگاهی موجود در استان است و از این رو آزمایش بر روی نان‌های تولیدی با دقت انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت غله استان زنجان با اشاره به اینکه انجام آزمایش میزان رطوبت آردهای تولیدی و همچنین میزان گلوتن موجود در آن از جمله موارد آزمایش شده بر روی آردهای تولیدی در استان زنجان است، افزود: میزان خاکستر و اسیدیتیه موجود در آرد نیز از دیگر مواردی است که آزمایش‌های لازم بر روی آنها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در صورت بالابودن رطوبت آرد، نان تولیدی دچار کپک‌زدگی می‌شود، افزود: با بررسی‌های صورت گرفته در حال حاضر آرد تولیدی در استان زنجان از این نظر وضعیت مطلوبی دارد.

خالقی در ادامه با اشاره به اینکه ماهانه بیش از سه درصد نانوایی‌های فعال در استان زنجان مورد بازرسی قرار می‌گیرد، افزود: موارد بهداشتی، پخت نان مطلوب و سایر موارد لازم برای با کیفیت بودن نان تولیدی از جمله مواردی است که در بازرسی‌های ماهانه مورد توجه بازرسان شرکت غله قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس موارد ابلاغ شده باید سه درصد از نانوایی‌ها به صورت ماهانه مورد بازرسی قرار گیرد که در استان زنجان بیشتر از این تعداد مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان در ادامه با اشاره به اطلاع‌رسانی در زمینه کیفیت مطلوب نان تولیدی اضافه کرد: دیدگاهی که در بین برخی از افراد جامعه وجود دارد، این است که نان سفیدتر مرغوب‌تر است، در صورتی که این گونه نیست و نانی که رنگ تیره‌تری داشته باشد، با کیفیت‌تر است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول