اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس خبر داد

بازرسی از شهرداری‌های فارس و ارزیابی عملکرد آنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس گفت: با هدف کاهش مشکلات و رفع نواقص موجود، عملکرد شهرداری‌ها و شوراهای این استان مورد ارزیابی و بازرسی قرار می‌گیرد.

بازرسی از شهرداری‌های فارس و ارزیابی عملکرد آنان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمد رعیتی‌فرد اظهار داشت: این دفتر با توجه به وظایف نظارتی وزارت کشور نسبت به عملکرد شهرداری‌ها و شوراها و همچنین مستند به ماده 97 و تبصره دو ماده 79 قانون شوراها، ماده 95 قانون شهرداری‌ها و ماده 44 آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها و در پی ابلاغ به شهرداری‌های این استان، از ابتدای خردادماه سال جاری بازرسی و ارزیابی عملکرد شهرداری‌ها و شوراها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه تاکنون چند شهرداری مورد بازرسی و ارزیابی قرار گرفته و نقاط ضعف و موارد تخلف از قوانین تذکر داده شده است، افزود: در ادامه این بازرسی‌ها در نظر است طی چند ماه آینده تمام 93 شهرداری این استان مورد ارزیابی قرار گیرند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس در ادامه اضافه کرد: شهرداری شیراز نیز به عنوان شهرداری کلان‌شهر در تیرماه سال جاری از منظر شاخص‌های مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی در مورد لزوم انجام این بازرسی‌ها خاطرنشان کرد: این دفتر با هدف برطرف‌کردن کاستی‌ها و مشکلات و آشنایی هرچه بیشتر کارکنان شهرداری‌ها با قوانین و مقررات، اقدام به بازدید از شهرداری‌ها و شوراها و ارزیابی عملکرد آنان کرده است.

رعیتی‌فرد اهداف دیگر این اقدام را آموزش و آشنایی کارکنان شهرداری‌ها با وظایف خود، رفع نواقص در انجام وظایف واحد مالی شهرداری‌ها، بررسی توانایی و کارآیی مسئولان واحدهای شهرداری به منظور ارتقای جایگاه و استفاده از آنان در پست‌های مورد نیاز، بررسی قراردادها، مناقصه‌ها، مزایده‌ها و صورت وضعیت‌های مالی شهرداری و رفع تخلفات قانونی موجود در آنان عنوان کرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس همچنین اضافه کرد: مهم‌ترین موارد در نظر گرفته شده در این بازدیدها، بازرسی از عملکرد شوراها و شهرداری‌ها، تطبیق آن با ضوابط و مقررات، برخورد احتمالی با تخلفات صورت گرفته و ارسال پرونده در صورت نیاز به هیئت تخلفات اداری استانداری و همچنین ارزیابی عملکرد شهردار، اعضای شوراها و کارکنان واحدهای مختلف شهرداری است.

رعیتی‌فرد با بیان اینکه در این طرح برای نخستین بار عملکرد شهردار، اعضای شوراها و کارکنان شهرداری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این اقدام همچنین ملاک مناسبی برای انتخاب شهرداران و کارمندان نمونه است.

این مسئول ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و بررسی‌های تخصصی توسط کارشناسان دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس، برای حوزه‌های گوناگون فعالیت‌های شهرداری، فرم‌های کارشناسی شده و تخصصی تهیه شده است که در بازدید از شهرداری تکمیل شده و سپس این فرم‌ها ملاک ارزیابی عملکرد شهرداری و شورا قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: پس از انجام بازدید از هر شهرداری، جلسه‌ای در دفتر امور شهری و شوراها با حضور شهردار، شورای شهر و سایر مسئولان مربوطه برگزار می‌شود و موارد ذکر شده در گزارشات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول