اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از سال‌ها انتظار

آب‌رسانی به بجنورد پاییز امسال به اتمام می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی از اتمام عملیات آب‌رسانی به بجنورد از سد شیرین‌دره تا آذرماه امسال خبر داد.

آب‌رسانی به بجنورد پاییز امسال به اتمام می‌رسد

 علیرضا عامری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا این پروژه در زمان تعیین شده به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون این پروژه آب‌رسانی 88 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: از 48 کیلومتر خط انتقال حدود 34 کیلومتر اجرا شده و بقیه مسیر نیز توسط پیمانکار در دست اجرا قرار دارد.

وی صعب‌العبور بودن و ترانشه‌های متعدد را از مشکلات پیش روی این پروژه عنوان کرد و گفت: چهار ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه نیز در قالب پروژه آب‌رسانی به بجنورد پیش‌بینی شده که پیشرفت خوبی دارند.

عامری انتقال آب از سد شیرین‌دره به بجنورد را برای تأمین آب این شهر در افق 1410 و مصرف 180 میلیون مترمکعب در سال عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی همچنین با بیان اینکه آب‌رسانی به شهر اسفراین تاکنون 94 درصد پیشرفت داشته است، گفت: برای اتمام این پروژه آب‌رسانی صرفاً 50 متر تونل مانده است.

وی اظهار امیدواری کرد تا این پروژه آب‌رسانی تا دو ماه آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

عامری میزان پیشرفت فیزیکی آب‌رسانی به گرمه و جاجرم را نیز 87 درصد عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه قرار است تا این پروژه آذر امسال افتتاح شود.

وی به وضعیت پروژه‌های سدهای خراسان‌شمالی نیز اشاره کرد و افزود: سد سومبار با پیشرفت خوبی همراه بوده که بر اساس برنامه قرار است تا در اردیبهشت ماه سال آینده آبگیری و خرداد همین سال بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی همچنین زمان اتمام پروژه سد قزل‌داش را خرداد 92 عنوان کرد.

وی همچنین میزان پیشرفت فیزیکی سد گلول در شیروان را 95 درصد اعلام کرد و گفت: این پروژه پیش از سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

عامری به شبکه‌های آبرسانی نیز اشاره کرد و افزود:‌ شبکه آبیاری سومبار و قزل‌داش پیمانکار نداشته که تا یک ماه آینده پیمانکار پروژه تعیین می‌شود.

وی پیشرفت فیزیکی شبکه آبیاری شیرین‌دره به بجنورد را 92 درصد عنوان کرد و گفت: این شبکه آبیاری پنج هکتار از اراضی منطقه را پوشش خواهد داد که همزمان با هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول