اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی گچساران خبر داد

آغاز طرح اجتماع‌محور بهزیستی در چهار نقطه گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی گچساران از آغاز اجرای طرح اجتماع‌محور بهزیستی با رویکرد توانمندسازی خانواده‌ها در چهار نقطه این شهرستان خبر داد.

آغاز طرح اجتماع‌محور بهزیستی در چهار نقطه گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، احمد غریب ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته گچساران با تبریک هفته بهزیستی اظهار کرد: در جهان‌بینی اسلامی انسان موجودی برگزیده از طرف خداوند و جانشین او در زمین است.

وی افزود: انسان دارای فطرتی خدا آشنا، امانت‌دار بوده که وجودش از درد و ناتوانی آغاز شده و به سوی کمال می‌رود.

غریب تصریح کرد: انسان موجودی منزوی نیست، بلکه با قرار گرفتن در یک گروه، هدف‌دار و هدایت می‌شود.

وی طرح توانمندسازی را یکی از افتخارات سازمان بهزیستی دانست و گفت: این طرح همه گروه‌ها را در برمی‌گیرد و شامل قشر خاصی از جامعه نمی‌شود.

رئیس اداره بهزیستی گچساران تأکید کرد: تلاش سازمان بهزیستی بر این است که توانمندسازی با رویکرد جدید را انجام دهیم تا به 120 مأموریت تعریف شده توسط سازمان بهزیستی نزدیک شویم.

غریب از آغاز اجرای طرح اجتماع‌محور با رویکرد توانمندسازی در چهار نقطه گچساران خبر داد و ابراز داشت: این طرح از طرف اداره بهزیستی به کلینیک‌های مددکاری اجتماعی، مؤسسات نیمه دولتی و نیمه خصوصی این شهرستان واگذار شده است.

وی ادامه داد: این طرح در چهار محله سادات، رادک، لبنان و رزمندگان گچساران در حال اجرا بوده و اعتبارات در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح در هر محله از 150 تا 200 میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

غریب با تشریح اهداف طرح اجتماع‌محور بیان داشت: این طرح با هدف بسیج اجتماعی، ارتقای آگاهی، ارتقای تشکیل سرمایه مشارکت اجتماعی صورت می‌گیرد.

اعتبار طرح اجتماع‌محور بر اساس فعالیت شورای محله تغییر می‌کند

رئیس اداره بهزیستی گچساران افزود: در این طرح یک شورای محلی در هر محله تشکیل می‌شود که اعضای این شورا از افراد همان محله هستند.

غریب در ادامه تصریح کرد: افراد انتخاب شده در شورای محلی، افراد معتمد و ساکن همان محله بوده که در شورای محلی مشغول به فعالیت می‌شوند.

وی گفت: افراد انتخاب شده برای اعضای شورای محلی، از طریق اداره بهزیستی آموزش‌های لازم را کسب می‌کنند که باید در مرحله اعتمادسازی نیز دارای شرایط لازم باشند.

غریب بیان داشت: این افراد بعد از مراحل اولیه و موفقیت در مراحل ورودی به شوراهای محلی، نیازسنجی و برنامه‌‌ریزی کرده و بر اساس اولویت‌های شناسایی‌شده و مورد نیاز یک محله، آغاز به کار می‌کنند.

این مسئول در گچساران گفت: شورای محلی، تصمیم‌گیرنده اصلی در یک محله بوده و در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مذهبی یک محله ایفای نقش می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی عنوان داشت: این طرح برای نخستین بار است که در گچساران اجرا می‌شود و اعتبارات در نظر گرفته شده برای هر محله بر اساس فعالیت شورای همان محله تغییر و افزایش پیدا می‌کند.

وی تمرکز بخشیدن به حمایت‌های اجتماعی، خدمات بهداشتی درمانی و مددهای مشاوره اجتماعی و حقوقی را از مهم‌ترین اهداف فعالیت‌های این طرح عنوان کرد.

غریب یادآور شد: بعد از ماه مبارک رمضان این طرح با عنوان پایگاه اجتماعی در دیگر نقاط گچساران به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول