اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

ارتقای سلامت جامعه در گروی توانمندسازی و آموزش مردم است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ارتقای سلامت جامعه را در گروی توانمندسازی و آموزش عموم مردم عنوان کرد.

ارتقای سلامت جامعه در گروی توانمندسازی و آموزش مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طیب قدیمی بعدازظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان با محوریت شهرستان سقز در سنندج اظهار کرد: در ماده 32 قانون برنامه پنجم توسعه به طرح سطح‌بندی در ارتباط با توزیع امکانات بهداشتی و درمانی در سطح شهرها، روستاها و بخش‌های استان تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهرستان مرزی بانه حداقل 2 تا 3 برابر سطح‌بندی متخصص حضور دارد، تصریح کرد: در شهرستان سقز نیز همه متخصصین به جز جراحی مغز و اعصاب حضور دارند.

وی با بیان اینکه عوامل اجتماعی تاثیرگذار بر سلامت انسان 50 درصد مسائل موجود را شامل می‌شوند، عنوان کرد: اگر مسائل بهداشتی اجتماعی هم مانند کارهای فرهنگی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مدیریت شود تاثیر آن به مراتب از سایر دستگاه‌ها بیشتر خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: هرچند مشکلات فراوانی در استان وجود دارد ولی رسیدن به شرایط موجود استان حاصل تلاش شبانه‌روزی مسئولان است.

قدیمی اظهار داشت: عدم خرید مرغ با تلاش و آموزش‌های انجام شده در زمنیه عوارض موجود آن به یک فرهنگ تبدئیل شده و اکنون مردم از این مهم استقبال نمی‌کنند.

وی ادامه داد: در ارتباط با وسایل آرایشی، بهداشتی و دارویی قاچاق و بدون مجوز وزارت بهداشت نیز باید هشدارها و آموزش‌های لازم در مورد عوارض و مشکلات استفاده از این لوازمات داده شود.

قدیمی خاطرنشان کرد: وضعیت موجود حاکی از این است که باید تلاش‌های بیشتری در حوزه توانمندسازی و آموزش اقشار مختلف مردم انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بر نصب بنرهای اطلاع‌رسانی در خصوص عواقب استفاده از محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی قاچاق در شهرهای مرزی تاکید کرد.

قدیمی با بیان اینکه امورات حوزه سلامت بین دستگاه‌های استان مشترک است، تصریح کرد: انجام کار مشترک مستلزم پرهیز از موازی‌کاری است و خوشبختانه به برکت انگیزه و همکاری و همدلی مسئولان بسیاری از مشکلات استان در حوزه سلامت حل و فصل شده است.

وی در پایان بر دایر کردن و استقرار چادرهای سلامت در حاشیه شهرها تاکید کرد و بیان داشت: آموزش و درمان در حاشیه شهرها بسیار ضروری است و در این رابطه باید اقدامات لازم  از سوی مسئولان انجام گیرد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول