اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان بهزیستی:

60 درصد کاهش آسیب اعتیاد بر عهده بهزیستی است

خبرگزاری فارس: معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: 67 درصد کاهش آسیب اعتیاد در کشور بر عهده سازمان بهزیستی است.

60 درصد کاهش آسیب اعتیاد بر عهده بهزیستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، فرید براتی صبح امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: سازمان بهزیستی به تنهایی در بخش درمان و کاهش آسیب اعتیاد، 67 درصد اقدامات کاهش آسیب را بر عهده دارد که از طریق بخش مردمی و خصوصی و فعالیت‌های خیرین و ... انجام می‌شود.

وی افزود: در بخش پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر نیز بیش از 710 درصد اقدامات پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر بر عهده سازمان بهزیستی است.

معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور بیان داشت: اعتیاد یک معضل و مقوله جهانی است و بهزیستی به تنهایی نمی‌تواند در ریشه‌کنی آن تلاش کند.

براتی ادامه داد: هم‌ اکنون بیش از 500 کمپ دارای مجوز در کشور در استان‌های مختلف در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده باید تعداد کمپ‌های دارای مجوز از تعداد 500 مورد به 800 کمپ افزایش یابد.

معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: در استان سیستان و بلوچستان با توجه به اینکه گلوگاه‌ بوده و زمینه ورود مواد مخدر در آن فراهم است، در بخش پیشگیری از اعتیاد بیش از پیش تلاش کرده و امسال اعتبارات این بخش را افزایش خواهیم داد.

براتی گفت: هم‌ اکنون هزار و 70 مرکز پیشگیری از اعتیاد سرپایی غیر دولتی در سطح کشور وجود دارد.

وی افزود: در حال‌ حاضر، 44 شلتر در کل کشور در حال فعالیت هستند که هفت مورد از این تعداد ویژه بانوان است.

معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در مجموع هزار و 900 مرکز مختلف زیر پوشش بهزیستی کشور قرار دارد که بیش از 93 درصد از این مراکز را بخش غیر دولتی مدیریت می‌کنند.

براتی خاطرنشان کرد: 2 هزار و 500 هزار معتاد تزریقی در سطح کشور وجود دارند که تقریبا 25 درصد مراجعه کنندگان به مراکز کاهش آسیب‌ها را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی مراکز اجتماع درمان‌مدار (تی‌سی) در کشور از سال گذشته آغاز شده گفت: در این مراکز، معتادان طی مدت اقامت خود مورد حمایت اجتماعی قرار می گیرند.

معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور بیان داشت: در این مراکز، فرد معتاد برای درمان زیر پوشش خدمات روان‌شناختی، مددکاری و روانپزشکی و سایر خدمات قرار می‌گیرد.

براتی با تاکید بر لزوم تنوع درمان در برنامه درمانی معتادان گفت: امیدواریم بتوانیم توانمند سازی معتادان را در فرآیند درمان آنها فراهم کنیم تا از شادابی لازم در زندگی برخوردار شوند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول