اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌غربی:

ارائه خدمات مشاوره‌ای سرلوحه اقدامات بهزیستی قرار گیرد

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ضرورت ارائه مشاوره در مراکز بهزیستی برای افراد نیازمند، گفت: ارائه خدمات مشاوره‌ای برای جامعه هدف باید مورد توجه مسئولان بهزیستی قرار گیرد.

ارائه خدمات مشاوره‌ای سرلوحه اقدامات بهزیستی قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده در دیدار با مدیران بهزیستی آذربایجان‌غربی که به مناسبت هفته بهزیستی ترتیب یافته بود، با قدردانی از فعالیت کارکنان بهزیستی در مناطق مختلف، اظهار داشت: کار در چنین سازمان‌هایی مجاهدت بوده و نوعی خدمت صادقانه و متواضعانه محسوب می‌شود.

وی افزود: کارکنان بهزیستی به دلیل سختی‌های موجود در محیط کاری خود در حال انجام مقدس‌ترین کارها هستند که باید نام آن را جهاد فی سبیل‌الله گذاشت.

جلال‌زاده با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) در زمینه اهمیت کارهای سنگین، خاطرنشان کرد: در روایات اسلامی بر این نکته تاکید شده که بهترین کارها در نزد خداوند سخت‌ترین آن‌هاست و کار در بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز جزو سخت‌ترین مشاغل محسوب می‌شود بنابراین می‌توان کار در بهزیستی را برترین اعمال در نزد خداوند به حساب آورد.

استاندار آذربایجان‌غربی در بخشی از سخنان خود با اشاره به ماندگاری کارهای ارزشمند در نزد مردم و خداوند متعال، گفت: نباید به کارها از منظر بزرگی آنها نگریست بلکه آنچه مهم است انجام کار برای رضایت خدا و خلق خدا است.

وی بیشتر جامعه هدف سازمان بهزیستی را نیازمند مشاوره دانست و تصریح کرد: در صورتی که خدمات مشاوره‌ای برای افراد هدف این سازمان انجام شود نتیجه بهتر از شرایط کنونی به دست می‌آید که می‌تواند در آینده اثربخشی مطلوب‌تری در بطن جامعه داشته باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به لزوم خوش رفتاری توسط مسئولان سازمان بهزیستی، ابراز داشت: در این سازمان با توجه به جامعه مخاطب باید تمام کارکنان و مدیران دارای سعه صدر بوده و با خوش‌رفتاری نسبت به ارباب رجوع موجب آرامش خاطر خانواده‌های معلولان شوند.

جلال‌زاده دلبستگی به بودجه دولتی را موجب عقب‌ماندگی بهزیستی در ارائه خدمات عنوان و بیان داشت: در صورتی که مدیران این سازمان چشم از کمک‌های مردم و خیران بسته و تنها به فکر بودجه‌های دولتی باشند نمی‌توان شاهد پیشرفت جامعه معلولان در جامعه بود، بنابراین باید راهکارهایی برای ارتباط با بخش خصوصی در سازمان بهزیستی اندیشیده شود تا از این طریق معلولان و افراد مخاطب این سازمان بتوانند آینده‌ای روشن برای خود ترسیم کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی با قدردانی از مدیران فعلی بهزیستی استان و شهرستان‌های تابعه، اقدامات چشمگیر آنها در زمینه ایجاد زندگی بدون دغدغه برای معلولان را نشانه‌ای از خوش‌رفتاری و سعه صدر دانست و بیان داشت: این گونه اقدامات نشانگر موفقیت سازمان بهزیستی در ایجاد ارتباط تنگاتنگ با معلولان جامعه دارد.

جلال‌زاده قول مساعد برای استخدام سه درصد از معلولان استان در ادارات دولتی را به مدیران این دستگاه داد و گفت: در سال جاری بر اساس اعلام دولت باید در سطح استان 2 هزار و 500 نفر استخدام ادارات مختلف شوند که از این تعداد حدود 70 نفر باید از میان معلولان باشد.

جلال‌زاده در پایان تصریح کرد: اجرای طرح اکرام برای معلولان ذهنی و جسمی از راهکارهای ارتقای سطح زندگی معلولان در جامعه است که باید مورد توجه مسئولان سازمان بهزیستی قرار گیرد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول