اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان همدان:

30 هزار نفر زیر پوشش توانبخشی بهزیستی همدان هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: در حوزه توانبخشی اداره‌کل بهزیستی 30 هزار و 100 نفر زیر پوشش هستند که هزینه‌های نگهداری، ادامه تحصیل و ازدواج آنها را پرداخت می‌کنیم.

30 هزار نفر زیر پوشش توانبخشی بهزیستی همدان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهدی سمواتی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در هفته بهزیستی، 130 برنامه در سطح استان همدان اجرا می‌شود، افزود: 25 تیر ماه آغاز گرامیداشت هفته بهزیستی بود که در این راستا برنامه‌هایی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به حمایت از نیازمندان تصریح کرد: بیش از 53 وظیفه سازمانی بر عهده ماست که می‌توان وسعت کار را از وجود مراکز متعدد این سازمان مشاهده کرد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان از راه‌اندازی اورژانس 123 خبر داد و افزود: اورژانس اجتماعی با شماره 123 در سطح کشور راه‌اندازی شده است که وظیفه آن مداخله آنی در آسیب‌های اجتماعی خانواده است.

وی بیان داشت: بیمه زنان سرپرست خانوار که از سال گذشته عملیات اجرایی آن کلید خورده است به وسیله پرداخت مستمری ادامه می‌یابد.

سمواتی اذعان داشت: در حوزه توانبخشی بهزیستی 30 هزار و 100 مورد زیر پوشش هستند که هزینه‌های نگهداری، ادامه تحصیل و ازدواج آنها را پرداخت می‌کنیم و خدماتی چون معافیت از سربازی نیز برای آنها درنظر گرفته شده است.

وی توانمندسازی معلولان را یکی از کارهای سازمان دانست و افزود: با توجه به اینکه سیاست دولت مبنی بر کوچک‌سازی دولت است و مجوزهای اشتغال دولتی صادر نمی‌شود امسال مجوز جذب 440 نیرو در همدان صادر می‌شود که سه درصد سهمیه دولتی است و پس از نتایج آزمون افراد مشخص می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اعلام خبر خوشی برای افراد زیر پوشش بهزیستی عنوان کرد: در سال جاری افزایش 20 تا 25 درصد مستمری وعده داده شده است که اداره‌کل همدان نیز آن را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی بهزیستی ابراز داشت: اردوگاه تفریحی غرب کشور در همدان تنها پروژه‌ای است که کلید خورده و دارای 10 درصد پیشرفت فیزیکی است و برای احداث، یک میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که امیدواریم با ابلاغ اعتبارات سال جاری کار این پروژه‌‌ها اتمام یابد.

سمواتی در پایان یادآور شد: سازمان بهزیستی به دنبال تقویت حوزه‌های پیشگیری است و امیدواریم که این هدف با یاری رسانه‌ها تحقق یابد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول