اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

روحانیون باید در جذب جوانان به علم روز مجهز شوند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان گفت: روحانیون ما باید برای جذب جوانان به مسایل دینی، معرفتی و اجتماعی به علم و فنون جدید و روزآمد مجهز شوند.

روحانیون باید در جذب جوانان به علم روز مجهز شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی صبح امروز در همایش روحانیون و هیئت امنای مساجد در شهر مشگین‌شهر اظهار داشت: هنر یک روحانی روشنگری و بیان حقایق دین آمیخته با ابزارهای جدید و متناسب با ذائقه جوانان و نوجوانان است تا آنها را پای منابر خود مستحکم نگهدارد.

وی با بیان اینکه مقابله با هرگونه انحراف و خرافات و بدعت از وظایف روحانیون به شمار می‌رود افزود: این امر در سایه آشنایی این قشر با مباحث روز و مطالعات جامع و عمیق صورت می‌گیرد تا یک تصفیه واقعی را در جامعه شاهد باشیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ماه رمضان را بهترین فرصت در جذب جوانان به مساجد و آشنایی آنها با مسایل روز اعلام کرد و گفت: ماه رمضان فرصت استثنائی است تا قلب آماده جوان را با بذر توحید و مهدویت و عشق به اهل بیت (ع) و حفظ ارزش‌ها چنان پر کنیم تا در برابر هجمه‌ها و آسیب‌ها مستحکم بماند.

عاملی از ضیافت الهی به عنوان موسم تدبیر و دوراندیشی واقعی برای کسب فضائل و نیکی‌ها و آراسته شدن به خصلت‌های برتر انسانی یاد کرد و بیان داشت: باید لحظه به لحظه این ماه را غنیمت بشماریم و اجازه ندهیم این فرصت استثنائی بدون بهره‌برداری لازم در رسیدن به کمال واقعی زایل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم امام‌جمعه شهرستان مشگین‌شهر نیز در سخنانی از اعزام 30 روحانی مبلغ از شهر قم به مشگین‌شهر خبر داد.

حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار به رسالت خطیر روحانیون در بیداری جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان ما دوست ندارند بصیرت و هوشیاری افراد مختلف جامعه حفظ شده و یا ارتقا یابد که ما در سنگر تبلیغ دین اسلام باید به این وظیفه مهم عامل باشیم.

در ادامه این همایش نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل از ساختمان مصلی در حال احداث مشگین‌شهر بازدید و در جریان روند اجرایی آن قرار گرفت.

در مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان که در شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شد امام‌جمعه بیله‌سوار نیز در سخنانی دین اسلام را دین آگاهی مردم نسبت به مسایل و موضوعات اساسی برشمرد و اظهار داشت: در مکتب اسلام جهل و نادانی مذموم است و همه باید در سنگر بصیرت و دانایی بر توطئه دشمنان غلبه کنند.

حجت‌الاسلام کریم قیاسی فرارسیدن ماه رمضان بهار قرآن و کسب فضیلت ارزشمدار الهی و انسانی را یادآور شد و گفت: در ماه رمضان آنچه که بیشتر از همه تجلی می‌یابد عشق بندگی عبد به معبود است چرا که معبود در ضیافتی بزرگ معاصی بندگان را می‌بخشد و آنها را به درگاه ربوبی راه می‌دهد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول