اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار تاکید کرد

حضور روحانیون محقق شیعی در مراکز علمی دنیا

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار با تاکید بر اینکه امروز حضور یک روحانی محقق شیعه در مراکز علمی خارج بسیار ضرورت دارد گفت: یک روحانی نمی‌تواند در حوزه علمیه قم بماند و از همین جا مسایل را بررسی کند.

حضور روحانیون محقق شیعی در مراکز علمی دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین جواد فاضل‌لنکرانی عصر امروز در آیین امضاء تفاهم‌نامه همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با مرکز فقهی ائمه اطهار در سخنانی اظهار داشت: یکی از خلأهایی که حوزویان و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی حوزه از قدیم‌الایام با آن مواجه بودند عدم انتقال صحیح افکار بسیار بلند حوزیان فقها، فلاسفه، محدثان و... به بیرون از حوزه است.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز هم این خلأ احساس می‌شود تاکید کرد: به حمدالله امروز در حوزه علمیه قم مواجه با مرکز تحقیقاتی بسیار خوبی هستیم که به صورت عمیق به مسایل جهان اسلامی و مسایل فقهی و حقوقی پرداخته می‌شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار با اشاره به تدوین مقالات بسیار خوب در مسایل جدید پزشکی، قضایی، سیاسی، امور بین‌الملل و... در حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: متاسفانه این تحقیقات در دایره حوزه محصور می‌ماند و به مراکز علمی دنیا منتقل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه با وجود وسایل ارتباط جمعی فعال از جمله اینترنت در حال حاضر بسیاری از مراکز علمی دنیا از تحقیقات حوزه بی‌اطلاع ‌هستند ابراز داشت: بنابر اطلاعی که ما داریم نظریات اسلام به ویژه در خصوص امامیه و شیعه به صورت صحیح برای اهل فضل و علم در مراکز علمی بین‌المللی مطرح نمی‌شود.

فاضل‌لنکرانی با اشاره به اینکه دشمنان مکتب اهل‌بیت(ع) سعی دارند مطالب خلاف واقع را به عنوان شیعه به مردم دنیا منتقل کنند تصریح کرد: برترین فکر اعتقادی در مورد توحید را شیعه دارد ولی متاسفانه بر اثر توطئه دشمنان در برخی از مراکز علمی، شیعه را محکوم به شرک می‌کنند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه شیعه قائل به عدم تحریف قرآن است بیان داشت: متاسفانه دشمنان اهل‌بیت به گونه‌ای کار کردند که شیعه را قائل به تحریف قرآن نشان داده‌اند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار حوزه و فقه را موتور محرک انقلاب دانست و اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی دشمنی‌ها زیاد شده و انتظارات بشریت بالا رفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از مراکزی است که وجود مؤثری داشته است خاطر نشان کرد: مرکز فقهی ائمه اطهار یک مجموعه کاملا مستقل است اما این ضرورت وجود دارد با چنین سازمان مؤثر و عظیمی ارتباط برقرار شود.

فاضل‌لنکرانی با بیان اینکه امیدواریم با همکاری‌های دوجانبه اهداف بلند شیعه، اسلام و انقلاب اسلامی را به صورت علمی و مستدل در دنیام مطرح کنیم یادآور شد: مقدمات برخی از کارها انجام گرفته است و به دنبال این هستیم که به پرسش‌های متفکران خارج کشور پاسخ دهیم.

وی با اشاره به اینکه مرکز فقهی ائمه اطهار دارای ظرفیت‌های خوبی است تاکید کرد: امروز حضور یک روحانی محقق شیعه در مراکز علمی خارج از کشور بسیار ضرورت دارد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار تصریح کرد: یک روحانی نمی‌تواند در حوزه علمیه قم بماند و از همین جا مسایل را بررسی کند بلکه باید در مراکز علمی دنیا حاضر شود و از نزدیک با دانشمندان ارتباط داشته باشد تا با برگزاری مناظرات و گفت‌وگو‌ها به هدف اصلی برسیم.

وی همچنین از رئیس مرکز آموزش و توسعه همکاری‌های علمی فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، احمدی را از فضلای ارزنده حوزه دانست و گفت: در شرایط حساس سیاسی دنیا که واقعا قدرت‌های سیاسی برای رسیدن به آمال خود همه ضوابط را کنار گذاشته‌اند و برای چیزی ارزش قائل نیستند می‌توانیم با دین جامع و محکمی که داریم خدمت بزرگی به بشریت داشته باشیم.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول