اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه خبر داد

کاهش 10.5 درصدی تلفات جاده‏‌ای در سال‌جاری

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‏‌ای کشور از کاهش 10.5 درصدی تلفات جاده‏‌ای در فروردین و اردیبهشت ماه سال‌جاری خبر داد.

کاهش 10.5 درصدی تلفات جاده‏‌ای در سال‌جاری

شهریار افندی‏‌زاده در حاشیه بازدید از راه‏‌های استان سمنان در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در شاهرود اظهار داشت: روند بسیار خوبی در فروردین و اردیبهشت ماه در حوزه کاهش تلفات سوانح جاده‏‌ای در کشور داشتیم و بیش از 10.5 درصد کاهش در تلفات جاده‏‌ای برون‏‌شهری و روستایی ثبت شد.

وی تصریح کرد: در خرداد و تیرماه با توجه به افزایش سفرها، اندکی شاهد کندی روند مطلوب بودیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توصیه‏‌هایی که انجام شد و خوشبختانه مردم توجه بسیار خوبی به این توصیه‏‌ها داشتند، امیدواریم در هفته آتی که در حقیقت هفته آخر دور نخست مسافرت‏‌های تابستانی است، دقت بیشتری شده و سفرها به سلامت انجام شود.

افندی‏‌زاده اضافه کرد: سفر هم برای آسایش و آرامش است و هم می‏‌تواند در صورتی که دقت نکنیم، عواقبی داشته باشد و برای همین نشستی با برخی استان‏‌هایی که سهم بسیار زیادی در تردد جاده‏‌ای و تلفات داشتند، برگزار شد.

وی تصریح کرد: مرحله دوم سفرهای تابستانی در شهریور ماه خواهد بود و با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان در پیش است، پیش‎بینی می‏‌شود امسال رشد قابل توجهی در تراکم سفر داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: توصیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‏‌ای کشور این است که بتوانیم با مدیریت خوبی که با کمک خود مردم انجام می‏‌شود، حداقل 10 درصد کاهش تلفات را طبق قانون برنامه پنجم توسعه در راه‏‌های کشور داشته باشیم.

افندی‏‌زاده ادامه داد: در استان سمنان بر اساس آماری که در فروردین و اردیبهشت ماه امسال ارائه شد و با توجه به اینکه پزشکی قانونی یک ماه بعد آمارهای خود را ارائه می‏‌دهد، کاهش خوبی را شاهد بودیم.

وی گفت: امیدواریم این روند در خرداد و تیرماه نیز ثابت مانده باشد و شاهد کاهش تلفات جاده‏‌ای در این دو ماه باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: استان سمنان از نظر طول محورها یکی از استان‏‌های قابل توجه است و امیدواریم شاهد کاهش آمار تلفات و سوانح در راه‏‌های این استان باشیم.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول