اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر جیرفت:

دوبانده شدن جاده‌ مواصلاتی جیرفت کرمان شتاب بیشتری گیرد

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر جیرفت گفت: جاده‌های مواصلاتی جیرفت کرمان باید با قراردادهایی که با شرکت‌های راهسازی برای دوبانده شدن منعقد شده است، شتاب بیشتری گیرد.

دوبانده شدن جاده‌ مواصلاتی جیرفت کرمان شتاب بیشتری گیرد

به گزارش خبرگزار ی فارس از جیرفت، روح‌الله میرکهنوج در جلسه شورای اسلامی شهر جیرفت اظهار داشت: هدف از تشکیل این جلسه سازندگی این شهر و بررسی مشکلات موجود در سطح شهر با تعامل تمام مسئولان است.

وی نخستین مشکل را بحث اعتبارات دانست و افزود: با تلاش‌هایی که از سوی فرمانداری جیرفت صورت گرفته تا حدودی اعتباراتی را کسب کرده‌ایم.

میرکهنوج تصریح کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام شهر از جمله فرودگاه با وجود 3 میلیارد تومان اعتبار پس از گذشت حدود پنج سال هنوز راه‌اندازی نشده است.

وی ابراز داشت: جاده‌های مواصلاتی جیرفت کرمان باید با قراردادهایی که با شرکت‌های راهسازی برای دوبانده شدن منعقد شده است، شتاب بیشتری گیرد تا دیگر در فصل انتقال محصولات کشاورزی شاهد ترافیک سنگین در این محور نباشیم.

میرکهنوج عنوان کرد: باید روی رودخانه ملنتی سیل‌بندهایی ایجاد شود تا از ورود آب به درون شهر جلوگیری شود.

مسئول کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر جیرفت گفت: اراضی حاشیه شهر می‌تواند برای ایجاد فضای سبز و مسکن مهر استفاده شود.

میرکهنوج بیان داشت: یکی دیگر از این مشکلات سند زمین‌های واگذار شده فاقد سند رسمی است که باید اداره راه و شهرسازی این مشکل را برطرف کند.

وی در زمینه کارهای عمرانی اذعان داشت: با اخذ اعتبارهای لازم بسیاری از این کارها در سطح شهر انجام می‌گیرد.

میرکهنوج خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات سطح شهر وجود گلخانه‌های اطراف شهر است که معضل بزرگی برای مردم ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: در حاشیه شرقی و کمربندی اطراف شهر اراضی برای کاشت مرکبات و علوفه واگذر شده‌، اما با ابراز تأسف برای احداث گلخانه مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

میرکهنوج تصریح کرد: این گلخانه‌ها با استفاده از سموم و کودهای شیمیایی خطرهای بزرگی را برای مردم ایجاد می‌کنند که با وجود برگزاری جلسه‌های متعدد این مشکل هنوز برطرف نشده است.

وی افزود: بر همین اساس اگر کاربری اراضی رعایت شود، مشکلی در این زمینه برای مردم ایجاد نمی‌کند.

میرکهنوج عنوان کرد: با توجه به اینکه زمین‌های متعلق به فرهنگیان در کنار زون آبی واقع شده‌اند یا باید زمین‌ دیگری برای این قشر اختصاص یابد یا در قطعات کوچک‌تر با زمین‌های دیگری در سطح شهر معاوضه شود.

عضو شورای اسلامی شهر جیرفت گفت: بحث استقلال اداره‌های باقی مانده مانند آموزش و پرورش که زمینه‌ساز شکوفایی و استانی شدن جنوب است، باید پیگیری شود.

وی ابراز داشت: پیگیری افزایش تعداد شهرستان‌ها و همچنین بخش‌های اسماعیلیه، جبالبارز و ساردوئیه که ظرفیت لازم برای شهرستان شدن را دارند، باید انجام گیرد.

میرکهنوج بیان داشت: به دلیل کمبود اعتبارات توجه ویژه‌ای به راه‌های روستایی نشده است و در بخش‌های این شهرستان نیز راه‌های صعب‌العبوری وجود دارد که باید ساماندهی شوند.

وی اذعان داشت: برطرف شدن تمام این مسائل رضایتمندی مردم و آبادانی شهر را در پی دارد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول