اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس:

جاده گهرباران مازندران مسیر اصلی در راهسازی به شمار آید

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ساری و میاندرود با اشاره به بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های ساری و میاندرود گفت: جاده گهرباران مازندران مسیر اصلی در راهسازی به شمار آید.

جاده گهرباران مازندران مسیر اصلی در راهسازی به شمار آید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، جلسه شورای دهیاران بخش مرکزی شهرستان میاندرود صبح امروز برگزار شد.

در این جلسه که با حضور سید رمضان شجاعی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، دهیاران 16 روستای بخش مرکزی این شهرستان برگزار شده بود مهم‌ترین مشکلات این روستاها در حوزه‌های مختلف از جمله زیرساخت‌ها، منابع درآمدی روستاها همچنین وضعیت ثبات شغلی دهیاران طرح و مورد پیگیری قرار گرفت.

در این جلسه نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم پیگیری مشکلات شوراهای اسلامی و دهیاران به مسائل مطرح شده پاسخ گفت‌ و اعلام آمادگی کرد تا در صورت نیاز به مشکلاتی که جنبه ملی داشته باشد در خانه ملت پیگیری لازم را انجام دهد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات شوراهای اسلامی مشکلاتی اساسی است، تصریح کرد: این مسائل قابل پیگیری تا حصول نتیجه است.

این مسئول میاندرود را از جنبه گردشگری، صنعتی و کشاورزی دارای ظرفیتی بالا دانست و ادامه داد: در بحث تقویت گردشگری باید طرح و پیشنهاد مناسب داده شود که قابل دفاع باشد و سرمایه‌گذار نیز تمایل داشته باشد.

شجاعی روشن بودن حمایت‌های دولت را نیاز توسعه گردشگری شهرستان میاندرود دانست و در مورد ساخت میدان در چهار راه آزادگان نیز از اختلاف نظر مسئولان شهری سورک و راه و ترابری استان خبر داد و افزود: اگر بنا به خواست مسئولان شهرداری و شورای شهر سورک میدان تاسیس شود مطمئنا در رشد اقتصادی شهرستان مفید است و در طرف مقابل ایجاد پل روگذر مطابق با نظر راه و شهرسازی موجب تسهیل در عبور و مرور می‌شود که باید در این مورد به یک نظر برسند.

وی همچنین از حضور وزیر راه و شهرسازی در مرکز استان و با هدف بازدید از جاده‌های ساری و میاندرود خبر داد و عنوان کرد: در این سفر وزیر راه از نزدیک روند راه‌سازی و پروژه‌های مسکن در این دو شهر را مورد بررسی قرار می‌دهد و فرصت خوبی است تا نیکزاد در مورد فرعی بودن جاده گهرباران و ارتقای آن به جاده اصلی اقدام کند تا این محور دارای اعتبارات مناسب شود.

در این مراسم آخرین وضعیت محور ترانزیتی و ساحلی گهرباران، آسفالت جاده سرتاق به جناسم، محقق نشدن بیمه برخی اعضای شورای اسلامی و نداشتن اعتبار روستاهای فاقد دهیار طرح و مورد بررسی قرار گرفت.

وضعیت نابسامان جاده جواد الائمه و نپرداختن هزینه آزادسازی مغازه‌داران محدوده جاده گهرباران در روستای اسلام‌آباد، نامعلوم بودن وضعیت تعریض پل نکا چوب نیز از جمله مشکلاتی بود که صادق عمرانی رئیس شورای بخش مرکزی عنوان کرد.

در ادامه این جلسه مهدی فهیمیان دهیار روستای اسرم در بیان مشکلات مبتلا به روستاهای شهرستان از روی کاغذ ماندن طرح تبدیل سه دهیاری شهرستان به دستگاه اجرایی انتقاد کرد.

وی از رویه حال حاضر تقسیم اعتبار در استان مازندران مبنی بر پروژه محوری به جای جمعیت محوری همچنین نحوه تخصیص عوارض شرکت‌های موجود در روستاها با شهرها و کلان شهرها و عملی نشدن قانون مصوب کشور در استان در این مورد و طولانی شدن زمان تبدیل روستاهای بالای 3 هزار و 500 نفر به شهر ابراز گله‌مندی کرد.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول