اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

کاهش 30.8 درصدی تصادفات در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: با رعایت قوانین رانندگی تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 30.8 درصدی تصادفات در جاده‌های این استان را داشته‌ایم.

کاهش 30.8 درصدی تصادفات در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد

مسعود مصدقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج از کاهش آمار تلفات ناشی از تصادفات در محورهای برون‌شهری و روستایی این استان خبر داد.

وی اذعان کرد: در محورهای برون شهری 13.3 درصد کاهش و در محورهای روستایی 88.9 درصد کاهش تلفات ناشی از تصادفات وجود داشته است.

این مسئول تصریح کرد: در مجموع شاهد کاهش 30.8 درصدی تصادفات در محورهای برون‌شهری و روستایی استان بوده‌ایم که نشان‌دهنده رشد مطلوب ضریب ایمنی در جاده‌های استان است.

مصدقی همچنین ابراز امیدواری کرد که با نظارت بیشتر و رشد سرمایه‌گذاری در جهت افزایش ایمنی جاده‌ها بتوان این رقم را بهبود بخشید.

وی در ادامه اذعان کرد: تخلفات رانندگی حادثه‌ساز نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیری داشته است.

مدیرکل پایانه‌های این استان افزود: از جمله این موارد سبقت غیرمجاز 56.16 درصد، تجاوز به چپ 36.6 درصد، نقص فنی سیستم روشنایی 71.5 درصد، نبستن کمربند ایمنی 48.26 و نداشتن کلاه ایمنی 66 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه اعمال نرخ جدید قوانین راهنمایی و رانندگی یکی از دلایل عمده کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی بوده است، ابراز امیدواری کرد که با رعایت بیشتر قوانین توسط رانندگان و فراهم آوردن شرایط بهتر در جاده‌ها بتوان تعداد این تخلفات را به حداقل رساند.

مصدقی به وظایف دستگاه‌های فرهنگی برای فرهنگ‌سازی در این زمینه اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش به عنوان زیربنایی‌ترین نهاد فرهنگی می‌تواند نقش بسزایی در پایین آوردن آمار تصادفات و تلفات جانی داشته باشد.

وی افزود: معلمین و مربیان باید دانش‌آموزان را به عنوان سفیران فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها برای رعایت قوانین رانندگی تربیت کنند.

این مسئول در ادامه نقش رسانه‌ها را نیز برای فرهنگ‌سازی این مقوله بی‌بدیل دانست.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول