اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد

افزایش 17.5 درصدی تلفات جاده‌ای گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از افزایش 17.5 درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در سه ماه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

افزایش 17.5 درصدی تلفات جاده‌ای گیلان

حجت شعبانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت افزایش ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات رانندگی را رسالت اصلی اداره راه و شهرسازی دانست و اظهار کرد: گیلان با مساحت 14 هزار و 42 کیلومتر مربع یک درصد مساحت کشور را دارد.

وی تراکم جمعیتی گیلان را 171 نفر در کیلومتر مربع عنوان کرد و افزود: گیلان از پر تراکم‌ترین استان‌های کشور است.

شعبانپور شرایط ویژه گیلان مانند آب و هوای مناسب، وجود جاذبه‌های گردشگری و سیاحتی، قرار داشتن در مسیر کریدور شمال ـ جنوب، رونق کشاورزی و ... را سبب ورود گردشگران از نقاط مختلف کشور به این استان خواند و تصریح کرد: 12 هزار و 13 کیلومتر راه زیر پوشش اداره کل راه و شهرسازی گیلان است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان توجه ویژه به برطرف کردن مسائل ترافیکی از طریق بهسازی و نگهداری مطلوب راه‌های حوزه استحفاظی با هدف افزایش ایمنی عبور و مرور و فراهم کردن بستر مناسب به منظور تردد ایمنی را از وظایف این دستگاه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه عملیات راهداری و راهسازی در گیلان به صورت مستمر در حال انجام است، خاطرنشان کرد: 38 دستگاه تردد شمار آمار تردد وسایط نقلیه در گیلان را به صورت روزانه شمارش می‌کنند.

وی مجموع تردد وسایط نقلیه در سه ماه نخست سال گذشته را 19 میلیون و 571 هزار و 461 خودرو در استان اعلام کرد و گفت: تعداد 24 میلیون و 390 هزار و 11 خودرو در سه ماه نخست سال جاری در گیلان تردد کردند و 24.48 درصد نسبت به سال گذشته رشد دارد.

شعبانپور آمار تردد وسایط نقلیه سبک در سه ماه نخست سال 90 را تعداد 17 میلیون و 152 هزار و 541 خودرو برشمرد و ابراز کرد: تعداد 20 میلیون و 703 هزار و 379 خودرو در سه ماه نخست سال جاری در استان تردد کردند و 20.34 درصد نسبت به سال گذشته رشد دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان آمار تردد وسایط نقلیه سنگین در سه ماه نخست سال 90 را 2 میلیون و 418 هزار و 920 خودرو در این استان ذکر کرد و افزود: تعداد 3 میلیون و 686 هزار و 632 خودروی سنگین در سه ماه نخست سال جاری در گیلان تردد کردند و 52.47 درصد نسبت به سال گذشته رشد دارد.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 406 هزار و 477 خودرو در سه ماه نخست سال گذشته در جاده‌های گیلان سرعت غیر مجاز داشتند، بیان کرد: تعداد یک میلیون و 660 هزار و 832 خودرو در سه ماه نخست سال جاری در جاده‌های استان سرعت غیرمجاز داشتند.

شعبانپور آمار سبقت غیرمجاز را 130 هزار و 26 خودرو در سه ماه نخست سال جاری در گیلان دانست و یادآور شد: تعداد 259 هزار و 694 خودرو در سه ماه نخست سال گذشته در جاده‌های استان سبقت غیر مجاز داشتند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان آمار فاصله غیرمجاز سه ماه نخست سال گذشته را 3 میلیون و 235 هزار و 941 خودرو در جاده‌های این استان خواند و اذعان کرد: تعداد 5 میلیون و 427 هزار و 444 خودرو در سه ماه نخست سال جاری در گیلان فاصله مجاز را رعایت نکردند.

وی با اشاره به آمار مقایسه‌ای تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در سه ماه نخست سال گذشته و امسال در گیلان، تصریح کرد: تعداد 169 نفر در سه ماه نخست سال جاری در جاده‌های برون‌شهری گیلان کشته شدند و نسبت به 116 نفر سال گذشته، 45 درصد رشد دارد.

شعبانپور تعداد کشته شدگان جاده‌های روستایی در سه ماه نخست سال جاری را پنج نفر در گیلان عنوان کرد و گفت: سال گذشته 10 نفر در مدت مذکور در جاده‌های روستایی استان کشته شدند و در این زمینه 50 درصد کاهش داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه تعداد 40 نفر در سه ماه نخست سال جاری در جاده‌های درون‌شهری استان کشته شدند، خاطرنشان کرد: تعداد 56 نفر در سه ماه نخست سال گذشته در جاده‌های درون شهری گیلان کشته شدند و این امر نشان دهنده کاهش 28 درصدی کشته شدگان است.

وی، مجموع تلفات ناشی از تصادفات رانندگی برون‌شهری و روستایی در سه ماه نخست سال گذشته را 126 نفر در گیلان عنوان کرد و گفت: تعداد 214 نفر در سه ماه نخست سال جاری در جاده‌های برون‌شهری و روستایی استان کشته شدند و 37 درصد در این زمینه افزایش داریم.

شعبانپور از افزایش 17.5 درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی با تعداد 214 نفر در سه ماه نخست سال جاری در گیلان خبر داد و یادآور شد: تعداد 182 نفر در سه ماه نخست سال گذشته در جاده‌های استان کشته شدند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول