اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مرزن‌آباد خبر داد

ارسال 50 مقاله به همایش تشیع و تبرستان/ کتابخانه مرزن‌آباد مرجع شیعه‌شناسی می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه مرزن‌آباد با اشاره به برگزاری همایش ملی شیعه‌شناسی و تبرستان در این شهر گفت: بیش از 50 مقاله به دبیرخانه همایش تشیع و تبرستان ارسال شد.

ارسال 50 مقاله به همایش تشیع و تبرستان/ کتابخانه مرزن‌آباد مرجع شیعه‌شناسی می‌شود

به گزارش خبرگزری فارس از مرزن‌آباد، حجت‌الاسلام محمود علیخانی صبح امروز در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت پنجم خرداد سالروز اقامه نخستین نماز عبادی سیاسی جمعه افزود: نماز جمعه از صدر اسلام مورد تاکید پیامبر اسلام قرار داشته و پس از تشکیل حکومت اسلامی دستور اقامه آن در شهر مدینه صادر شد.

وی اظهار داشت: بیش از یک‌سال از برگزاری نخستین نماز جمعه در مرزن‌آباد می‌گذرد که با استقبال مردم و مسئولان  مواجه شده و در این مدت منشاء خیرات و برکات معنوی و فرهنگی فراوانی بوده است.

وی تصریح کرد: امام جمعه در مرزن‌آباد در ابتدای ورود خود محور کار خود را بر اساس سه مبنای دینی، سیاسی و انسانی قرار داد.

امام جمعه مرزن‌آباد با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی تشیع و تبرستان در مرزن‌آباد گفت: تاکنون با همکاری نهادهای مختلف از جمله معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرماندار چالوس، نماینده ولی فقیه در استان، ادارات کل ارشاد، کتابخانه‌های عمومی و اوقاف با برنامه پیش رفتیم و همایش باشکوهی را روز 14 آبان شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 50 مقاله به دبیرخانه دائمی این همایش مستقر در مرزن‌آباد ارسال شده تصریح کرد: مقرر شد کتابخانه مرزن‌آباد به عنوان کتابخانه تخصصی شیعه شناسی استان تجهیز و فعالیت کند.

علیخانی از برگزاری نمایشگاه کتاب پیرامون تاریخ تشیع و تبرستان همزمان با این همایش بزرگ خبر داد و گفت: مجموعه آثار برگزیده این همایش به همت اداره کل ارشاد اسلامی در قالب یک کتاب به چاپ می‌رسد.

امام جمعه مرز‌ن‌آباد در ادامه با اشاره به مشکلات این بخش اذعان داشت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل بخش مرزن‌آباد مشکل گاز است که با وجود پیگیری در استان، کار به کندی پیش می‌رود و مورد رضایت نیست.

وی مشکلات‌ بخش جاده‌ای را به عنوان دیگر مشکل عمده منطقه یاد کرد و ادامه داد: مرزن‌آباد در مسیر جاده‌های مهمی قرار دارد و با توجه به انبوه مسافر و گردشگری که به قصد سفر به غرب مازندران از این منطقه عبور می‌کنند، دقت و توجه کافی از سوی مسئولان مربوطه صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه مرزن‌آباد با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبه یک‌طرفه شدن جاده از منطقه دزدبن مرزن‌آباد اظهارداشت: بخش مرزن‌آباد 20 هزار جمعیت ثابت دارد که قسمت عمده آن در روستاها ساکن هستند که در ایام تعطیل و ترافیک مسافر و خودرو مجبورند خود را در منازل‌شان حبس کنند.

وی بیان داشت: نیروی انتظامی و پلیس راه کشور مصوبه یک‌طرفه شدن از دزدبن را اجرا نمی‌کنند و این مهم در روزهای ترافیک سنگین از داخل شهر مرزن‌آباد صورت می‌گیرد که موجب نارضایتی مردم شهر و ساکنان 72 روستای بخش مرزن‌آباد شده است.

علیخانی ادامه داد: یکی از مشکلات دیگر مرزن‌آباد توجه نکردن به مسجد این شهر است که با توجه به قرار داشتن مسجد شهر مرزن‌آباد در مسیر تردد مسافران، می‌تواند در طول 24 ساعته فعال باشد اما آن‌ طور که باید از سوی مسئولان حمایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بستر برای انجام کارهای فرهنگی در منطقه فراهم بوده اما از کمبود زمین رنج می‌بریم از منابع طبیعی در این رابطه درخواست همکاری کرد.

علیخانی همچنین با انتقاد از مستقر نشدن اداره‌ها در این شهر گفت: لزوم استقرار نهادهایی چون آموزش و پرورش، ثبت احوال، دادگاه، نماینده ارشاد و ... در این منطقه احساس می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ماه مبارک رمضان در این منطقه  خاطرنشان کرد: اجرای هر روز یک جزء قرآن کریم، محفل انس با قرآن با حضور حافظان برجسته کشوری و اعزام روحانی برای روستاهای بخش از جمله برنامه‌هایی است در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

امام جمعه مرزن‌آباد با بیان اینکه تنها در روستای طویر خانه عالم داریم، گفت: برای دیگر روستاها زمین مورد نیاز برای احداث خانه عالم فراهم است و در صورت حمایت اعتباری از سوی مسئولان ذیربط استانی این مهم صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول