اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

مسجد مهم‌ترین مکان بروز و ظهور فرهنگ اسلامی است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: مسجد مهم‌ترین مکان بروز و ظهور فرهنگ اسلامی بوده و در حقیقت پایگاه و جایگاه هدایت سیاسی محسوب می‌شود.

مسجد مهم‌ترین مکان بروز و ظهور فرهنگ اسلامی است

حجت‌الاسلام علی انصاری‌بویراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: مسجد از دیدگاه اسلام از اهمیت و ارزش فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و در حقیقت خانه خداست.

وی خاطر نشان کرد: مسجد به عنوان خانه خدا دارای قداست است و عظمت فوق‌العاده‌ای دارد و محلی برای اجتماع و وحدت مسلمانان تعیین شده است.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با بیان اینکه آیات فراوانی در شأن و عظمت مسجد وجود دارد گفت: دیدگاه همه بزرگان این است که مسجد از شأن و قداست فوق‌العاده و برتر از عظمت بشری برخوردار است و حالت قدسی و روحانی محض دارد.

وی با اشاره به کاربردهای مسجد عنوان داشت: باید کانون توجه ما نسبت به مسجد جامع‌الاطراف باشد و همه جوانب و آثار وجودی آن را مشاهده کرده و نسبت به آن اشراف داشته باشیم.

انصاری‌بویراحمدی خاطر نشان کرد: مسجد پایگاه عبادی بوده و عبادت خدای متعال در این مکان انجام می‌شود.

وی کارکرد فکری و فرهنگی را از دیگر کاربردهای مسجد ذکر کرد و افزود: مسجد پایگاه فرهنگ مسلمانان بوده و در حقیقت مرکز نشر معارف مسلمانان، ایده‌پردازی و به‌روزرسانی دیدگاه‌های مسلمانان است.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با بیان اینکه مسجد مهم‌ترین مکان بروز و ظهور فرهنگ اسلامی است گفت: مسجد پایگاه و جایگاه هدایت سیاسی است و اگر مسئولان، مراجع و ولایت فقیه نقش هدایت سیاسی را بر عهده داشته باشند، مساجد و تریبون‌های نماز جمعه مهم‌ترین مکان برای ارائه این سیاست‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: اگر جامعه دچار نابسامانی و بحران شود در حقیقت مسجد کانون توجه و تجمعات شده، بنابراین در این مکان مقدس برنامه‌ریزی‌ها برای برطرف کردن بحران‌ها و حل مشکلات انجام می‌شود.

انصاری‌بویراحمدی جهاد و مبارزه را یکی دیگر از کارکردهای مسجد ذکر کرد و افزود: در دوران انقلاب مساجد بهترین پایگاه جوانان بود و از همین مکان مبارزات انقلاب شروع شد و به جامعه سرایت کرد.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به مساجد گفت: لازم است نسبت به مسجد بیش از آنچه که اکنون توجه داریم توجه داشته باشیم تا مساجد از وجهه مناسب برخوردار شوند.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با اشاره به آمار مساجد در کشور ترکیه گفت: چرا در کشوری مانند ترکیه که لائیک است، بیش از 90 هزار مسجد وجود داشته باشد و مؤذن‌ها بدون استثنا حقوق بگیرند، ولی در کشور جمهوری اسلامی این طور نباشد.

وی یادآور شد: باید در نظام جمهوری اسلامی در هر شهر و دیاری مسجد نمونه‌ای ساخته شود تا در آینده تاریخ به آن افتخار کند.

انصاری‌بویراحمدی تاکید کرد: باید برنامه‌‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت درباره مساجد داشته و به صورت جدی به این مهم بپردازند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول