اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مرجع عالیقدر شیعه در مشهد:

جهان تشنه اسلام و مکتب اهل بیت است

خبرگزاری فارس: یک مرجع عالیقدر شیعه در مشهد گفت: شرایط کنونی بهترین زمان برای تبلیغ صحیح دین اسلام است زیرا جهان در حال حاضر تشنه مکتب اهل بیت است.

جهان تشنه اسلام و مکتب اهل بیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امشب در میان جمعی از نخبگان تبلیغی، مبلغان و روحانیون در مجتمع فرهنگی امام صادق (ع) مشهد اظهار کرد: اسلام پس از ظهور به سرعت شرق و غرب دنیا را تسخیر کرد و در این میان عده‌ای گفتند که دین اسلام با استفاده از شمشیر و تکیه بر قوه قهر و غلبه گسترش پیدا کرده است.

این مرجع عالیقدر شیعه ادامه داد: اسلام قبل از هر چیز مبتنی بر ایمان و اعتقاد است و نمی‌تواند با استفاده از زور جای خود را در قلوب مؤمنین باز کند.

مکارم شیرازی افزود: اسلام اصیل مبتنی بر تبلیغ صحیح است و شیوه پیامبر اعظم و ائمه اطهار نیز این امر را تأیید می‌کند.

وی تأکید کرد:‌ بیش از 80 سوره قرآن در مکه بر پیامبر نازل شد و ایشان مفاهیم آیات الهی را در میان مردم تبلیغ کردند و کم کم سایر بلاد اسلامی مانند مدینه نیز تحت تأثیر این پیام قرار گرفتند.

مکارم شیرازی تصریح کرد: مهم‌ترین پیام تبلیغی اسلام در زمان فتح مکه نمایان شد زیرا طبق آیات و روایات اسلامی در این زمان مسلمانان دسته دسته به دین اسلام گرایش پیدا کردند و این امر حاکی از شیوه تبلیغی مناسب و مبتنی بر مرحمت پیامبر بود.

وی اظهار کرد: پیامبر اسلام در زمان فتح مکه فرمان عفو عمومی ساکنان مکه را صادر کرد و در طول تاریخ اسلام این یک شیوه تبلیغی بی‌نظیر بود زیرا پیامبر اسلام جواب بدی مردم مکه را با خوبی داد.

این مرجع عالیقدر شیعه در مشهد ابراز کرد: آیه 120 سوره توبه مهم‌ترین راهنما و دستورالعمل نحوه تبلیغ اسلامی را در اختیار مبلغان و روحانیون قرار می‌دهد و آنها باید با استناد به این آیه نسبت به گسترش دین اسلام در میان مردم اقدام کنند.

مکارم شیرازی تصریح کرد:‌ مهمترین محتوای این آیه این است که در زمان جنگ و جهاد همه نباید به سوی جبهه‌ها سرازیر شوند بلکه عده‌ای باید باقی بمانند و نسبت به یادگیری مفاهیم دین الهی مبادرت کنند و سپس آن را برای هدایت مردم به کار بگیرند.

وی افزود: علاوه بر این زمانی که اسلام در ایران نیز گسترش پیدا کرد آتشکده‌های زرتشتیان تا مدت‌های زیادی همچنان برقرار بود و زرتشتیان بر اساس محبتی که از دین اسلام دیدند به سوی آن گرایش پیدا کردند.

وی با اشاره به اهمیت کار مبلغان عنوان کرد: در روایتی از پیغمبر آمده است که بهترین امت من کسانی هستند که به سوی خدا دعوت می‌کنند و حب خداوند را در دل آنها ایجاد می‌کنند.

مکارم شیرازی بیان کرد: همچنین در حدیث دیگری از پیامبر نقل شده است که ارزش و اهمیت هدایت یک انسان بهتر از تمام آن چیزهایی است که آفتاب بر آنها می‌تابد.

این مرجع عالیقدر شیعه تأکید کرد: نعمت تبلیغ و هدایت انسان‌ها یک نعمت بسیار ارزشمند است و در شرایط فعلی اهمیت کار مبلغان و روحانیون دینی بیشتر از سایر ادوار تاریخی است.

مکارم شیرازی تصریح کرد: دنیا در حال حاضر تشنه اسلام و مکتب اهل بیت است و شاهد هستیم که با وجود تمام تبلیغات و هجمه‌ها منفی بسیار علیه اسلام تعداد مسلمانان، زائران و اعتکاف‌کنندگان هر ساله افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی دشمنان با استفاده از رسانه‌ها و شبکه‌های تبلیغاتی خود فعالیت‌های مسموم خود را افزایش داده‌اند و به دنبال ایجاد شبهه در میان مسلمانان هستند.

مکارم شیرازی در پایان عنوان کرد: مبلغان باید در تبلیغ خود از قرآن، احادیث و نهج‌البلاغه استفاده کنند و شبهه‌های دینی مردم مناطق مختلف را با بصیرت و درایت دینی پاسخ بدهند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول