اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مؤسسه اطلس تاریخ شیعه:

احکام مصور پوشش بانوان منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مؤسسه اطلس تاریخ شیعه از چاپ کتاب احکام مصور پوشش بانوان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

احکام مصور پوشش بانوان منتشر می‌شود

حجت‌الاسلام ابوالفضل بنایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تاسیس مؤسسه اطلس تاریخ شیعه در سال 82 اظهار کرد: این مؤسسه به منظور شناساندن مذهب شیعه با ارائه آثاری مرتبط با مکتب اهل‌بیت(ع) و شیعیان فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به کتاب اطلس تاریخ اسلام به عنوان یکی از آثار مدون مؤسسه اطلس تاریخ شیعه گفت: این کتاب در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه شده و به بازگویی تاریخ اسلام و فضای نزول قرآن و روایات می‌پردازد.

رئیس مؤسسه اطلس تاریخ شیعه خاطر نشان کرد: کتاب شهدای عصر پیامبر اکرم(ص) از دیگر آثار تدوین شده مؤسسه اطلس تاریخ شیعه بوده و مشخصات 371 شهید از شهدای دوران پیامبر اکرم (ص) در این کتاب گردآوری شده که علاوه بر متن، شامل تصویری از نحوه و مکان نبرد این شهیدان است.

وی کتاب احکام مصور را از دیگر آثار مؤسسه اطلس تاریخ شیعه ذکر کرد و گفت: از احکام رساله هفت مرجع در تدوین این کتاب استفاده شده و این کتاب دارای چهار هزار استفتاء است.

بنایی از چاپ کتاب احکام پوشش بانوان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: این کتاب دارای 176 صفحه در زمینه احکام پوشش بانوان بوده که همراه تصویر، احکام و محدوده پوشش را تبیین می‌کند.

وی عنوان داشت: مطالب این کتاب بر اساس نظر امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، آیت‌الله سیستانی، آیت‌الله مکارم، آیت‌الله سبحانی، آیت‌الله صافی‌گلپایگانی و آیت‌الله بهجت تبیین شده و همچنین تصاویر رنگی به منظور کمک به فهم مطلب در کنار مطالب ذکر شده است.

رئیس مؤسسه اطلس تاریخ شیعه با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب گفت: عفاف و حجاب از موضوعات مهم بوده که برای مصونیت جامعه از آسیب‌ها ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: مصادیق روز عفاف و حجاب مانند انواع زیورآلات، لباس‌ها، ناخن کاشتن، کلاه گیس، موی مصنوعی و تاتو در این کتاب ذکر شده است.

بنایی یادآور شد: هفت نفر از محققان و پژوهشگران مؤسسه اطلس تاریخ شیعه در تدوین کتاب احکام پوشش همکاری و مشارکت دارند.

وی عنوان داشت: دختران پس از سن تکلیف می‌توانند از این کتاب به عنوان منبع برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب استفاده کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول