اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان:

ساماندهی شئون فرهنگی الزامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: ساماندهی شئون فرهنگی برای اجرای دقیق فعالیت‏‌های مذهبی و دینی به ویژه در ماه رمضان الزامی است.

ساماندهی شئون فرهنگی الزامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‏‌الاسلام علی شکری در جلسه ستاد ساماندهی شئون مذهبی استان سمنان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، با تاکید بر ارتقای آگاهی و دانش مردم نسبت به شئون مذهبی اظهار کرد: آموزش مهم‏‌ترین عامل پیشرفت در مسائل فرهنگی و مذهبی است.

وی با بیان اینکه برگزاری مجالس عزاداری در مساجد به عنوان اصلی‏‌ترین پایگاه فرهنگی اجتماعی اسلام مطرح است، گفت: این مهم ضمن برخورداری از اجر و پاداش مضاعف، خنثی‏‌کننده توطئه دشمنان نیز خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان اظهار داشت: حضور پرشور در مساجد و اماکن مذهبی، نمازهای جماعت و مجالس وعظ و خطابه را رونق بخشیده و بر عظمت اسلام می‏‌افزاید.

شکری با بیان اینکه ساماندهی شئون فرهنگی برای اجرای دقیق فعالیت‏‌های مذهبی و دینی الزامی است، افزود: باید با ایجاد وحدت، همدلی و تعامل بیشتر با یکدیگر بتوانیم ارزش‏‌های دینی را به نحو مطلوب و در خور شأن به مردم و جوانان ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: برگزاری مراسم مذهبی به وسیله مردم نشان از عمق تفکر شیعیان نسبت به درک این برنامه‏‌ها و عشق و ارادات آنها به ائمه(ع) دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه مناسبت‏‌های مذهبی بهترین فرصت برای شناساندن ویژگی‏‌های ائمه اطهار(ع) به نسل جوان است، اظهار داشت: باید با برنامه‏‌ریزی درست از سوءاستفاده افراد فرصت‏‌طلب که می‏‌خواهند از فضاهای موجود برای رسیدن به مقاصد شوم خود بهره ببرند، جلوگیری کنیم.

شکری تصریح کرد: باید با فضاسازی رسانه‏‌ای و فرهنگی جنبه‏‌های مراقبت فرهنگی در برگزاری مراسم ملی و مذهبی را تقویت و مداحان نیز از شعرهایی استفاده کنند که با محتوا و قابل استناد باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه بحث مراقبت مهم‏‌ترین وظیفه ستاد شئون مذهبی است، افزود: این ستاد به دنبال تضعیف محوریت مردم در حوزه مسائل مذهبی نیست.

شکری با تاکید بر تبلیغات محیطی در مراسم مذهبی گفت: باید در ایام شهادت و ولادت ائمه(ع) چهره شهر عوض شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان خواستار برپایی جشنواره تولیدات مذهبی برای تشویق افراد و نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی شد.

انتهای پیام/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول