اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی گلستان:

نمایندگان در حذف یا اصلاح قوانین مزاحم کسب و کار تلاش کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان گلستان از نمایندگان مجلس خواست تا در حذف یا اصلاح قوانین مزاحم فضای کسب و کار تلاش کنند.

نمایندگان در حذف یا اصلاح قوانین مزاحم کسب و کار تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حمید دامغانی عصر امروز در نخستین کمیسیون صنعت، معدن و تجارت اتاق بازرگانی استان گلستان که در راستای حل مشکلات صنعتگران، تولیدکنندگان و فعالان بخش اقتصادی برگزار شده بود اظهار داشت: وضعیت موجود در فضای کسب و کار همچنین مشکلات مبتلابه متوجه واحدهای تولیدی و صنعتی است که این مهم نیاز به تلاش و پیگیری مجدانه مسئولان دارد.

وی خاطر نشان کرد: شناسایی و ارائه مشکلات این بخش در قالب یک گفتمان به نمایندگان مجلس که نقش برجسته‎ای در قانونگذاری دارند می‎تواند در بهبود فضای کسب و کار مؤثر واقع شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن گلستان بیان کرد: بر اساس ماده 76 قانون، به اتاق بازرگانی این اختیار داده شده که نسبت به شناسایی قوانین مزاحم فضای کسب و کار که منجر به کاهش سرعت اقتصاد می‎شود، اقدام کند.

دامغانی اضافه کرد: ارائه این مشکلات به نمایندگان مجلس و طرح موضوع توسط آنها در صحن علنی مجلس می‎تواند در حذف و اصلاح قوانین سختگیرانه مؤثر باشد که این اقدام اکنون از سوی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در حال اجراست.

وی یادآور شد: بخش عمده‎ای از مشکلات توسط حقوقدانان و افراد مطلع از قوانین حقوقی شناسایی شده و کمیسیون مرتبط نیز مشخص شده است که امیدواریم نتایج رضایت‎بخشی به دنبال داشته باشد.

در این هم‎اندیشی مشکلاتی همچون حل ریشه‎ای قوانین بانکی، معافیت مالیات بخش صنعت، تعامل بانک‎ها با صنعتگران، تعیین برنامه‎های بلندمدت و کوتاه‎مدت، توجه به خرد جمعی، همگام شدن سیاست‎ها و بخشودگی نرخ بهره‎های بانکی واحدهای تولیدی از مهم‌ترین موضوعاتی بود که از سوی صنعتگران و فعالان عرصه اقتصادی مطرح شد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول