اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله واعظ طبسی در دیدار نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس:

پیروی از رهبری و تقویت وحدت ملی، تکیه‌گاهی مطمئن برای رفع مشکلات است

خبرگزاری فارس: نمایندگان استان‌های خراسان در حرم مطهر حضرت رضا(ع) با آیت‌الله واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفت و گو کردند.

پیروی از رهبری و تقویت وحدت ملی، تکیه‌گاهی مطمئن برای رفع مشکلات است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در این دیدار که در تالار اماکن متبرکه رضوی و با حضور نمایندگان خراسان رضوی و نمایندگانی از استان‌های خراسان شمالی و جنوبی برگزار شد، ابتدا منتخبان مردم خراسان در مجلس نهم به ریاست حجت‌الاسلام پژمان‌فر، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

 در ادامه این مراسم که حدود سه ساعت به طول انجامید، آیت‌الله واعظ طبسی پس از استماع دیدگاه‌ها و دغدغه‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک آغاز به کار مجلس نهم با حضور مسئولانه و فعال نمایندگان، در سخنانی اظهار داشت: نخستین نکته‌ای که مدنظر است این که این دیدار و گفتمان در مقایسه با همه دیدارهایی که با نمایندگان مجلس اقلا در این یکی دو دوره اخیر داشته‌ام، بهترین ملاقات بوده است، زیرا نگاه نمایندگان محترم به مسائل کشور چه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، نگاهی کاملا واقع‌بینانه است. من نه سیاه‌نمایی دیدم و نه افراط و تفریط، بلکه حقایق مطرح شد.

وی افزود: آنچه من در توضیحات، گزارشات، دیدگاه‌ها و نظرات آقایان یادداشت کردم، اغلب مباحث مربوط به گرانی، اشتغال، بحران اقتصادی، مشکلات حاشیه‌نشینی‌ استان و کشور، مسئله آب و انتقال آن از تاجیکستان، شرایط منطقه و نگاه دنیا به نظام اسلامی، سرمایه‌گذاری کلان در زمینه‌های انرژی، توجه به رعایت قانون و مقررات و انضباط، تأثیر تحریم‌ها در وضع اقتصادی ما، اشاره به سوء مدیریت و عدم استفاده از مغزها و تجربه‌ها به‌ویژه استعدادهای جوان و نوجوان، بود.

وی گفت: یک سری مسائل بخشی مطرح شد که باید در جای خود بدان‌ها پرداخت و یک سری مسائل آستان قدس رضوی و نقد ناصحانه و مشکلات مردم و مقداری در رابطه با سازمان اقتصادی رضوی اهمیت مسائل فرهنگی را هم بعضی نمایندگان اشاره کردند که تشکر می‌کنم.

آیت‌الله واعظ طبسی در پاسخ به این دغدغه‌ها اظهار داشت: آن مقداری که در حوزه مسئولیت ماست چه در زمینه استان؛ کشور و جهان اسلام بر اساس مسئولیت، عشق به نظامف اسلام، تشیع و ارتباط عمیق فکری با مقام ولایت و توصیه‌های امام راحل قطعا دنبال می‌شود. اما نکاتی که عرض می‌کنم، فقط جهت تذکر و یادآوری است.

وی بیان داشت: اگر بخواهم درست ریشه‌یابی کنم و تحلیلی از وضع موجود ارائه دهم, معتقدم این مشکلاتی که به خوبی هم قابل حل است و با کمک خداوند ما بخشی از آن را پشت سر گذاشته‌ایم و بقیه نیز حل می‌شود، ریشه اساسی آن به عدم پایبندی مورد انتظار ما و جامعه اسلامی نسبت به مبانی دین، نظام و پایه‌های فکری نظام اسلامی برمی‌گردد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: معتقدم در اکثر اختلافاتی که در مسائل سیاسی وجود دارد؛ در این جنگ و گریزها و این زدن‌ها و حذف کردن‌ها برای رضای خدا نیست.

وی با بیان این که همه شما را اصولگرا می‌دانم، یعنی همه را معتقد به اسلام و مبانی اعتقادی اسلام و نظام می‌شناسم، اظهار داشت: البته مراتب تفکر و اندیشه در زمینه‌های اعتقادی، فکری، سیاسی، اجتماعی و... متفاوت است، اما اصولگرا یعنی کسی که دلبسته نظام اسلامی است و کسی که در مقابل نظر رهبری و امام جامعه خودش را متعهد می‌داند و علاقه‌مند به رشد و تعالی کشور و مردم است و قانون اساسی مورد تکریم و احترام است.

آیت‌الله واعظ طبسی گفت: متأسفانه در مسائل بسیار کوچک که توهمی بیش نیست، گاهی با هم اختلاف داریم. اختلافی که بروز می‌کند و خودش را در معرض نگاه، قضاوت و عکس‌العمل مردم قرار می‌دهد. چرا باید اینطور باشد؟ مگر ما چند روز نماینده هستیم؟

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول