اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار قم صورت گرفت

بررسی مصوبات سفرهای هیئت دولت و رهبری در جلسه 4 ساعته

خبرگزاری فارس: در نشست چهار ساعته استاندار قم با مدیران دستگاه‌ها، مجموعه مصوبات سفرهای هیئت دولت، مقام معظم رهبری و پروژه‌های مهر ماندگار استان قم مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی مصوبات سفرهای هیئت دولت و رهبری در جلسه 4 ساعته

به گزارش خبرگزای فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، کرم‌رضا پیریایی با تاکید بر ضرورت اهتمام جدی دستگاه‌ها برای تحقق مصوبات دو دور سفر هیئت دولت و سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان قم اظهار کرد: این مصوبات به عنوان حقوق مردم و مطالبه نظام مطرح بوده و باید زمینه عملیاتی شدن تمام آنها فراهم شود.

وی با اشاره به آثار و برکات مجموعه سفرهای دولت و رهبر معظم انقلاب به قم گفت: در جریان این سفرها، مصوبات بسیار ارزشمندی در راستای عمران و آبادانی استان قم به تصویب رسیده است.

استاندار قم با اشاره به اهداف تشکیل این نشست افزود: در این جلسه و جلسات مختلف با مجموعه دستگاه‌های دست‌اندرکار، به صورت مفصل و با دقت، روند اجرا و دلایل کندی و یا عدم تحقق مصوبات بررسی خواهد شد.

پیریایی به نتایج سفر دور اول دولت به قم اشاره و تصریح کرد: در قالب این سفر 100 مصوبه و توافق‌نامه با اعتباری بالغ بر 172 میلیارد تومان مصوب شده بود که به جز یک مورد، بقیه موارد اجرایی شده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت مصوبات سفر دور دوم هیئت دولت به قم گفت: در این سفر 136 مصوبه با اعتباری قریب به 595 میلیارد تومان به تصویب رسید که از این میزان، 79 مصوبه به طور کامل اجرایی شده و 55 مصوبه نیز در مرحله اجرا و یا در دست پیگیری است.

استاندار قم همچنین سفر سال 89 مقام معظم رهبری به قم را یکی از سفرهای مهم و پر خیر و برکت خواند و افزود: همزمان با این سفر جلسه هیئت دولت در قم تشکیل شده و 230 مصوبه در قالب 320 پروژه در زمینه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی تعریف شد.

پیریایی با اشاره به اینکه مصوبات سفر رهبری برای یک دوره زمانی سه ساله پیش‌بینی شده بود گفت: از 320 پروژه پیش‌بینی شده تاکنون 109 پروژه به طور کامل اجرا شده و مابقی نیز در دست اجراست.

وی با تاکید بر لزوم توجه جدی دستگاه‌ها به سرعت دادن به روند اجرای پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: تک تک مصوبات این بخش باید اجرایی شوند چرا که هم کار اجرایی و تبعیت از رهبری محسوب شده و هم رضایتمندی مردم را در پی خواهد داشت.

استاندار قم با اشاره به قرار گرفتن برخی از پروژه‌های عمرانی در دست اجرای استان در لیست پروژه‌های مهر ماندگار گفت: تمام این طرح‌ها از جمله طرح‌های محوری و محرک توسعه استان هستند که با پیگیری‌ها و تزریق اعتبارات ویژه، تکمیل و بهره‌برداری از آنها در اولویت قرار دارد.

پیریایی از فاز اول مونوریل، بیمارستان فرقانی، آزاد راه قم - گرمسار، تالار مرکزی شهر، مرکز جامع فرهنگی و توانبخشی ایثارگران استان، احداث موزه انقلاب اسلامی، کمربند ریلی، گازرسانی به روستاها و شهرهای جدید و چندین پروژه ورزشی به عنوان مهم‌ترین پروژه‌های مهر ماندگار استان قم نام برد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، همه این طرح‌ها باید حداقل تا آخر امسال و حداکثر تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسند.

وی با تاکید بر لزوم رصد دقیق پیشرفت پروژه‌های عمرانی استان گفت: تدوین شناسنامه مصوبات سفرها و پروژه‌های عمرانی استان شامل اطلاعات دقیق از مشخصات مصوبه، شروع و خاتمه طرح، اعتبار مورد نیاز، دستگاه‌های مسئول، شرح اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته و موانع و مشکلات طرح از جمله موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قم در پایان با اشاره به اینکه عمران و آبادانی قم به عنوان آبروی نظام و انقلاب اسلامی و یک جهانشهر، مطالبه عموم مردم، علما، مراجع عظام تقلید و همه بزرگان نظام است گفت: مجموعه مدیران دستگاه‌ها، باید با یک عزم جدی و وفاق و همدلی، برای تحقق این هدف و آرمان بزرگ برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول