اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یاسوج:

جوانان در کتابخوانی مقام معظم رهبری را الگو قرار دهند

خبرگزاری فارس: امام جمعه یاسوج گفت: جوانان در کتابخوانی مقام معظم رهبری را الگو قرار دهند چرا که یکی از ویژگی‌های بارز ایشان توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

جوانان در کتابخوانی مقام معظم رهبری را الگو قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز به مناسبت گرامیداشت اولین سالروز دیدار تاریخی کتابداران با رهبر فرزانه انقلاب، جمعی از کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویراحمد به همراه مدیرکل این نهاد با امام جمعه شهر یاسوج دیدار کردند و از رهنمودهای وی بهره‌مند شدند.

در این دیدار امام جمعه یاسوج ضمن گرامیداشت دیدار کتابداران با رهبر انقلاب در سال گذشته اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مقام معظم رهبری در مباحث فرهنگی توجه به امر کتاب و کتابخوانی است و خود ایشان مطالب شیوایی در بحث مطالعه و رواج فرهنگ کتابخوانی بیان فرموده‌اند که می‌تواند سرلوحه کار کتابداران و مسئولان فرهنگی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر حسینی همچنین با اشاره به روایات و احادیث قرآن و ائمه معصومین در باب کتاب و قلم افزود: در دین اسلام معنویت این دو مقوله "کتاب و قلم" جایگاه خطیری دارد و در قرآن نیز به قلم قسم خورده شده و امامان معصوم نیز کتاب‌نویسان و کتابخوانان خوبی بوده‌اند و آثار خوبی نیز بر جای گذاشته‌اند.

وی افزود: در تاریخ نیز می‌بینیم که علما وقت خود را صرف کتاب کرده‌اند و امروز نیز فسادهایی را که در دنیا توسط دیکتاتورها در کشور‌های مختلف می‌بینیم به دلیل بی‌نیازی به کتاب و معنویت است.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: ما در حوزه کتاب و کتابخوانی هر قدر هم کار کنیم کافی نیست و باید با یک حرکت عمومی و مداوم و به فرموده رهبری اقشار و افراد جامعه را با کتاب مأنوس کنیم که در این بین همتی مضاعف به خصوص از سوی کتابداران را می‌طلبد.

در ابتدای  این دیدار نادر حسینی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان با ارائه عملکرد کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد هدف از این دیدار را تجدید خاطره دیدار کتابداران با رهبر انقلاب در سال گذشته و استفاده از رهنمودهای امام جمعه یاسوج در بحث کتاب و کتابخوانی ذکر کرد و افزود: همزمان با این دیدار، در دیگر شهرهای استان این دیدارها با سایر ائمه جمعه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول