اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان:

سهیم‌کردن مردم در مبارزه با مواد مخدر تنها راه موفقیت است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان سهیم‌کردن مردم در مبارزه با موارد مخدر را تنها راه موفقیت در این عرصه اعلام کرد.

سهیم‌کردن مردم در مبارزه با مواد مخدر تنها راه موفقیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آراز ضیایی ظهر امروز در نخستین نشست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با سمن‌ها و مراکز درمانی با اشاره به اینکه برخی افراد هنوز قبول ندارند که ما در حال مبارزه با تولید‌کنندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر هستیم، اظهار داشت: این افراد باید در افکار خود تجدیدنظر کنند.

وی به افزایش آمارهای تعداد معتادان، کشفیات، و دستگیری‌ها اشاره کرد و افزود: این شواهد بیانگر وجود یک مبارزه تمام عیار است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اینکه مبارزه سه حالت آمادگی برای مبارزه، دفاعی و تهاجم دارد، گفت: در مبارزه با مواد مخدر ایران در حالت دفاعی به سر می‌برد.

وی داشتن استراتژی، تاکتیک و تکنیک را از ضروریات مبارزه اعلام کرد و گفت: استراتژی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان باید متوازن باشد.

ضیایی اولویت مبارزه را در استان زنجان پیشگیرانه عنوان کرد و گفت: تاکتیک استان زنجان در این مبارزه پیشگیری است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در مقایسه با استان‌های پرخطر جزو استان‌های پاک از نظر مصرف مواد مخدر است، اضافه کرد: ضعف تکنیک از معضلات مبارزه به مواد مخدر در استان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان میزان جمعیت استفاده‌کننده از مواد مخدر را در استان زنجان پنهان اعلام کرد و گفت: باید به کمک مراکز درمانی این افراد شناسایی و راه‌های درمان آنها بررسی شود.

وی جمعیت جامعه را به چهار دسته تقسیم کرد و افزود: برنامه‌های تدوین شده برای افرادی که هرگز به سمت استفاده از مواد مخدر نرفته‌اند با کسانی که به صورت آزمایشی و موردی استفاده کرده‌اند، باید متفاوت باشد.

ضیایی استفاده‌کنندگان از مواد مخدر به صورت موردی که معتاد هم محسوب نمی‌شوند و وابستگان به مواد مخدر را دو گروه دیگر افراد در جامعه اعلام و تصریح کرد: برای برخورد با همه این گروه‌ها باید برنامه‌ای خاص تدوین شود.

وی از راه‌اندازی مراکز درمان اجباری برای معتادان پرخطر در استان زنجان خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای راه‌اندازی این مرکز در مراحل نهایی به سر می‌برد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به بی‌ثمر بودن مبارزه یک ارگان خاص با مواد مخدر در جامعه تصریح کرد: تا چند سال پیش فقط به مقابله با مواد مخدر توجه می‌شد، ولی در حال حاضر به همه جنبه‌ها توجه می‌شود.

وی به صحنه کشاندن مردم را تنها راه موفقیت مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد و ادامه داد: امور مبارزه و مقابله با مواد مخدر در جامعه تا وقتی وارد محلات و خانه‌های مردم نشود، موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

ضیایی از دبیران سمن‌ها و مراکز درمانی حاضر در جلسه برای واردشدن در شناسایی و معرفی معتادانی که بنا به دلایل فرهنگی جامعه زنجان از مراجعه برای درمان خودداری می‌کنند درخواست همکاری کرد.

در این جلسه کارشناس حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی تذکردادن به اطرافیان در مورد اعتیاد را از مهم‌ترین مراحل دورکردن آنها از این خطر اعلام کرد.

محمدرضا حاجی‌لو اعتیاد را دارای زمینه‌های اجتماعی، زیستی، معنوی و روانی اعلام کرد و افزود: افراد با داشتن این زمینه‌ها می‌توانند به مواد مخدر مبتلا شوند.

وی معتادان را در دو مرحله انکار و ناتوانی برشمرد و گفت: در مرحله انکار نمی‌توان به معتادان کمک کرد چرا که خودشان هم توان کمک به خودشان را ندارند.

کارشناس حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی اضافه کرد: اغلب مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی افرادی هستند که به مرحله ناتوانی رسیده‌اند.

وی نخستین دریچه کمک به معتادان را خود مصرف‌کننده اعلام کرد و افزود: دومین دریچه که از قضا بسیار هم مهم است خانواده محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول