اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌شمالی:

مدیران وعده‌های غیرممکن ندهند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌شمالی از مدیران خواست تا از دادن وعده‌های غیرممکن پرهیز کنند.

مدیران وعده‌های غیرممکن ندهند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمود احمدی‌بیغش ظهر امروز در نشست با شوراهای اسلامی خراسان‌شمالی اظهار کرد: تاکنون به فرد و مجموعه‌ای قول غیرممکن نداده و بر این اعتقادم مسئولان نباید کاری که امکان آن وجود نداشته قول بدهند.

وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات شوراها تلاش خواهیم کرد، افزود: به شوراها اعتقاد داشته زیرا برای توسعه استان نیازمند تعامل و همکاری شوراها هستیم البته این تعامل باید دو سویه باشد.

احمدی‌بیغش با بیان اینکه تاریخ همواره گواه این بوده که بسیاری از بزرگان دینی ما از شوراها ضربه خورده‌اند، گفت: با این همه چون در قرآن نقش و اهمیت شوراها آمده است، این مجموعه برای جامعه خیر است.

وی با تاکید بر مدیریت شوراها تصریح کرد: با وجود مشکلاتی که شوراها با آن مواجه بوده و بعضاً از سوی مردم مورد هجمه قرار می‌گیرد، لیکن یا مدیریت و تدبیر در شوراها می‌توان مشکلات را رفع کرد.

استاندار خراسان‌شمالی از شوراهای اسلامی به عنوان مجموعه‌ای یاد کرد که بیشترین زحمات را متقبل می‌شوند،‌ که به طور حتم اگر در زحمات خود انگیزه الهی نداشته باشند، موفق نخواهند بود.

نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی اظهار کرد: من به شوراها به عنوان یک قشر پر جنب و جوش اعتقاد دارم.

احمدی‌بیغش در ادامه با اشاره به اینکه در برنامه کاری نشست دوره‌ای با شوراهای شهرهای استان را خواهیم داشت، گفت: البته این مهم منوط به مطالعه،‌ بررسی و نهایی‌شدن است.

وی با تاکید بر اینکه باید به مشکلات واقع‌بینانه نگاه کرد، افزود: طی 33 سال گذشته و هشت سال از تاسیس استان، نسبت به هر فردی که در این استان زحمت کشیده باید قدردان بود.

نماینده عالی دولت درخراسان‌شمالی با اشاره به معضلات استان گفت: این استان کم‌ترین اتوبان را در بین استان‌ها داشته و هنوز محور جنگل گلستان به بجنورد به صورت قبل زیر عبور است.

وی با بیان اینکه با وجود گذشت هشت سال از تاسیس استان و صرف هزینه‌های میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری، لیکن این پروژه 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: باید انتظارات از استان متناسب با وضعیت موجود باشد.

نماینده عالی دولت درخراسان‌شمالی همچنین بر توزیع عادلانه بودجه در بین شهرستان‌ها و شهرداری‌های استان تاکید کرد و گفت: به همین خاطر به فرمانداران شهرستان‌ها اعلام شده تا قبل از صرف هزینه و اختصاص اعتبارات به بخش‌های مختلف مروری را به بودجه آنان داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به سفر چهارم دولت به خراسان‌شمالی اظهار کرد: این سفر با سه سفر دیگر رئیس جمهور به استان متفاوت بوده و سعی خواهیم کرد تا حضور شوراهای اسلامی را در نشست‌های رئیس جمهور داشته باشیم.

احمدی‌بیغش همچنین بر درآمدزایی و تقویت منابع پایدار شهرداری‌های استان تاکید کرد و گفت: در این راستا از سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها در حوزه‌های جایگاه سوخت و معادن حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه عوارض صنعتی را نیز می‌تواند شهرها را متحول کند، افزود: بر همین اساس این موضوع را برای شهرداری‌ها بررسی تا زمینه تحقق عوارض صنعتی برای این مراکز خدمات‌رسان در استان فراهم شود.

نماینده عالی دولت درخراسان‌شمالی به آفت‌های شورا نیز اشاره کرد و گفت:‌ شوراها نباید وارد جنجال شده و وابستگی جناحی داشته باشند.

وی پرهیز از وابستگی قومی و قبیله‌ای و همچنین توجه به رفاه و عمران مردم را از نکاتی برشمرد که مردم از شوراهای اسلامی انتظار دارند.

احمدی‌بیغش خاطرنشان کرد: از ظرفیت شوراهای اسلامی برای ساختن استان خراسان‌شمالی آباد استفاده خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به برخی انتقادات درباره وضعیت ناامنی در بجنورد به خاطر وقوع چند قتل اخیر اظهار کرد: نباید به خاطر چند قتل همه چیز را زیر سوال برد، البته ایرادهایی است،‌ به همین خاطر طی چهار روز آینده با حضور دستگاه‌های امنیتی و قضایی این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول