اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نور:

مدیران خود را از روز معارفه برای تودیع آماده کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه نور در مراسم معارفه مدیر جدید آموزش و پرورش ابراز داشت: فرصت‌ها مانند ابر در گذرند و از همین امروز مدیر جدید باید خود را برای تودیع آماده کند.

مدیران خود را از روز معارفه برای تودیع آماده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام عبدالرحمان باقرزاده بعدازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران قبلی و جدید آموزش و پرورش نور با ذکر روایتی از مولا امیرمومنان بیان داشت: فرصت‌ها مانند ابر در گذرند و از همین امروز مدیر جدید باید خود را برای تودیع آماده کند.

امام جمعه نور اظهار داشت: این فرصت‌ها، زمان کوتاه خدمت‌گذاری است و آنچه می‌ماند، خدمت، صداقت و عملکرد موفق است.

وی آموزش و پرورش را کلیدی‌ترین دستگاه و مدیریت آن را مسئولیت خطیر دانست و افزود: با شناخت کمی که در مدت مسئولیت کوتاه در این شهرستان از مدیر قبلی دارم عملکرد موفقی داشتند و مدیر جدید باید حسن عمل، صداقت، فرصت‌سازی و بهره‌گیری از فرصت‌های موجود را برای ارتقای آموزش و پرورش در دستور کار خود قرار دهد.

باقرزاده ابراز داشت: در فرایند تحول بنیادین باید تلاش کرد و این سند عملیاتی در عملکرد مدیریت ملموس و عینی خود را نشان دهد.

امام جمعه نور تصریح کرد: آموزش و پرورش پویا فرهنگ جامعه را پویا می‌کند، رخوت و سستی در این دستگاه، جامعه را هم دچار رخوت و سستی می‌کند و آینده جامعه را مشکل می‌سازد.

وی ابراز داشت: مدیریت جدید لازم است از تجربیات مدیران گذشته به شایستگی استفاده کند و مجموعه ظرفیت‌های آموزش و پرورش را بکارگیری کند و فعال سازد، پرورش مدیران امروز و فردای کشور در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد.

باقرزاده افزود: بسیاری از دستگاه‌ها وامدار آموزش و پرورش هستند و این نشان از ظرفیت بالای آموزش و پرورش است و مدیریت جدید همه این ظرفیت‌ها را باید به فعلیت برساند.

امام جمعه نور با اعتراف و اذعان به آلرژی نهادینه شده در خود نسبت به جریان‌های ناسازگار با منویات رهبری به مدیریت جدید آموزش و پرورش توصیه کرد: در انتخاب و معرفی مدیران به اصل پایبندی آنان به منویات رهبری  آرمان‌های نظام و امام توجه کند، زیرا خطر ناسازگاران با منویات رهبری که ظاهری خوب هم دارند از خطر افرادی که زبان تیز دارند بیشتر است.

وی تاکید کرد: در آموزش و پرورش معیار اصلی و قضاوت جایگاه پرورش باید باشد و جایگاه امور پرورشی باید تقویت شود و دغدغه اصلی باشد، وجهه آموزش و پرورش باید وجهه قرآنی باشد.

باقرزاده تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش در حوزه پرورش قوی عمل کند از بسیاری از آسیب‌ها که امروز در جامعه مشاهده می‌شود پیشگیری خواهد شد، مدیریت آموزش و پرورش فکر جمعی است و فکر فردی موفق نیست، بنابراین همه باید دست به دست هم دهیم تا آموزش و پرورش موفق شود.

امام جمعه نور در پایان از نحوه جابجایی‌ها هم انتقاد کرد و خواستار حفظ جایگاه قانونی مدیران ارشد شهرستان شد و افزود: باید عزل و نصب‌ها با هماهنگی کامل صورت گیرد.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول