اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد بحران گناباد:

مانور لحظه صفر در کویر پارک گناباد برگزار شد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد بحران گناباد گفت: با حضور رئیس گروه ارزیاب ستاد مدیریت بحران استان، مانور لحظه صفر برای بررسی امکانات و تجهیزات اعضای شورای مدیریت بحران گناباد در محل کویر پارک شهرستان برگزار شد.

مانور لحظه صفر در کویر پارک گناباد برگزار شد

حمیدرضا مروی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گناباد، اظهار کرد: با حضور قامتی رئیس گروه ارزیاب ستاد مدیریت بحران استان، مانور لحظه صفر جهت بررسی امکانات و تجهیزات اعضای شورای مدیریت بحران گناباد در محل کویر پارک شهرستان برگزار شد.

وی افزود: از لحظه اعلام به ستاد مدیریت بحران شهرستان، تا ساعت 18 تمام اعضا و گروه‌های پیشرو شامل شهرداری گناباد و بیدخت، اورژانس 115، هلال‌احمر، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، منابع طبیعی، نیروی انتظامی، مخابرات، مدیریت توزیع برق، آبفای شهری و روستایی، دامپزشکی، نیروی مقاومت بسیج، جهاد کشاورزی به محل اعزام و امکانات و تجهیزات مورد نیاز توسط گروه ارزیاب مورد بررسی قرار گرفت.

مروی‌مقدم تصریح کرد: بین همه گروه‌های حاضر، هلال‌احمر و دانشگاه علوم پزشکی گناباد با تجهیزات کامل وارد عمل شده بودند و بقیه دستگاه‌ها نقایصی داشتند که تاکید شد نقایص موجود برای مانور بعدی برطرف شود و دستگاه‌های اجرایی موظف باشند تجهیزات مورد نظر را بررسی کنند.

وی در مورد مانور لحظه صفر نیز گفت: در زمان وقوع حادثه ابتدا گروه پیشرو به محل اعزام می‌شوند که این گروه وظیفه ارزیابی صحت خبر و نیازهای منطقه آسیب دیده را دارند و گروه پیشرو این نیازها را به منطقه اعلام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات گروه پیشرو هر اداره‌ای باید کامل و به روز باشد تا در مواقع بحران بتوان سریع عمل کرد و در صورت کمبود، نقایص و کمبودهای خود را از اداره‌کل خود جبران کند.

مروی گفت: در ادامه مانور، جلسه ستاد بحران با حضور تمام اعضا در ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد که در این جلسه از فرماندار به خاطر هماهنگی خوب بین دستگاه‌ها دارند تقدیر به عمل آمد.

وی گفت: در این مانور دستگاه‌های اجرایی با نواقص و کمبودهای گروه‌های پیشرو خود آشنا شدند که در مانورهای بعدی تجهیزات و امکانات کافی در اختیار گروه‌ها قرار داشته باشد.

مروی تصریح کرد: در این جلسه رئیس گروه ارزیاب ستاد مدیریت بحران استان، قول مساعد تامین اعتبار جهت کاستی‌های محل فرود هلی‌کوپتر ستاد بحران شهرستان و ادغام کردن تمام کانال‌های مخابراتی توسط بیسیم را داد که در لحظه وقوع حادثه تمام نیروهای تحت امر فرماندار دستور را از مرجع به موقع دریافت کنند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول