اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فرماندهان دوران جنگ

مانور نمادین عملیات والفجر 8 با رمز یا زهرا(س) اجرایی شد

خبرگزاری فارس: در ششمین یادواره سرداران گمنام منطقه ییلاقی خشواش آمل، مانور نمادین عملیات والفجر 8 از آغاز تا پایان آن با رمز "یا زهرا(س)" توسط محسن رضایی و برخی فرماندهان ارشد هشت سال دفاع مقدس اجرا شد.

مانور نمادین عملیات والفجر 8 با رمز یا زهرا(س) اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، ششمین یادواره سرداران گمنام منطقه ییلاقی خشواش آمل جمعه شب با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و دیگر فرماندهان ارشد هشت سال دفاع مقدس در تپه نورالشهدای این شهرستان برگزار شد.

فرمانده لشگر خط شکن 25 کربلا مازندران در ایام دفاع مقدس در این مراسم بیان داشت: ما در جنگ تحمیلی به استکبار جهانی و ایادی کفر اعلام کردیم که همواره خون بر شمشیر پیروز است و حق بر باطل فایق می‌آید.

* در مقاومت خرمشهر 120 نفر در یک روز به شهادت رسیدند

مرتضی قربانی با اعلام اینکه مازندران در ایام دفاع مقدس سند ماندگار و درخشانی در دشمن‌ستیزی از خود برجای گذاشت، گفت: ما به دنیا ثابت کردیم که با نظام مبتنی بر اسلام، مرجعیت و خلاقیت اسلامی می‌توانیم حتی با دست خالی در مقابل تمام کفر و همدستان‌اش بایستیم و پیروزمندانه کفر را به خاک و خون بکشانیم.

وی با تاکید اینکه در مقاومت خرمشهر 120 نفر در یک روز به شهادت رسیده و یا مجروح شدند که در برخی مواقع بسیاری از شهدا را با لباس شخصی دفن کردیم، تصریح کرد: در آغاز جنگ تحمیلی هیچ سلاح، موشک، فشنگ، توپخانه و تانک نداشتیم بلکه فقط خدا را داشتیم که در مقابل مستکبران دنیا با اتکال بر قدرت خداوندی پوزه کافران را به خاک مالیدیم.

این فرمانده ارشد دفاع مقدس بیان داشت: مرجعیت دینی و ولایت فقیه هم‌اکنون نیز توانسته کشور را از همه بلایا و تهدیدات دشمن نجات دهد و ما نیز با افتخار اعلام می‌کنیم که از شاگردان مکتب امام خمینی(ره) هستیم.

* شهدا رفتند تا راه کربلا باز شود

یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه و دانشگاه نیز در این یادواره شهدا اذعان داشت: هر کس در راه خداوند گام بردارد و صادقانه به دور از تزویر و ریا خالصانه برخورد کند دنیا و آخرتش مشمول اجر و پاداش الهی می‌شود.

آیت‌الله داود صمدی‌آملی عنوان کرد: اگر هم‌اکنون شاهد کشوری امن، آباد، آزاد و مستقل هستیم که روز به روز بر قدرت و توانایی‌های نظامی، هسته‌ای، علمی، علوم نانو و فناوری نوین آن افزوده می‌شود همه به برکت خون شهدا و رهنمودهای امام امت است.

وی در مورد مناطق جنگی و جبهه‌های کشورمان ابراز داشت: در شلمچه، فکه، طلاییه، خرمشهر و جبهه‌های دیگر کشورمان رشادت‌ها و افتخاراتی به ثبت رسید که مردم دنیا نمی‌توانند آن را در باور خود بگنجانند.

صمدی‌آملی که خود از یادگاران هشت سال دفاع مقدس است، بیان داشت: شهدا رفتند تا راه کربلا باز شود و ما هم‌اکنون باید راه شهدا را با جان و دل پیروی کنیم.

وی با اعلام اینکه فتح فرهنگی خاورمیانه توسط شهدایی انجام شد که امروزه مردم آزادی‌خواه بحرین، لیبی، مصر از آن در حال درس‌آموزی و الگوبرداری هستند، تصریح کرد: مازندران در دفاع مقدس نقش بسزایی ایفا کرده است که لشگر 25 کربلا نمونه بارز این ادعا بوده است.

به گزارش فارس، در این یادواره شهدا مانور نمادین عملیات والفجر 8 از آغاز تا پایان آن با رمز "یا زهرا(س)" توسط محسن رضایی و دیگر فرماندهان هشت سال دفاع مقدس اجرا شد که با استقبال پرشور مردم همراه بود.

در حاشیه این یادواره شهدا نمایشگاه مناطق عملیاتی و جبهه‌های دفاع مقدس به همراه ماکت جنگی آن به نمایش عموم درآمد.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول