اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از 12 روز سیل ویرانگر خلخال

مانور درمان و توانبخشی در روستاهای خلخال برگزار شد

خبرگزاری فارس: بعد از گذشت 12 روز از سیل ویرانگر سه روستای خلخال مانور درمان و توانبخشی به همت جمعیت هلال احمر استان اردبیل در این روستاها اجرا شد.

مانور درمان و توانبخشی در روستاهای خلخال برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل صبح امروز در بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان خلخال و در جمع حادثه‌دیدگان اظهار داشت:‌ اولین مانور اضطراری درمان و توانبخشی در سه روستای سیل‌زده این شهرستان آقبلاق، یلجه و کلار اجرا می‌شود تا به حادثه‌دیدگان خدمات‌رسانی رایگان شود.

بهرام غیبی خاطرنشان کرد:‌ جمعیت هلال احمر در راستای تسکین آلام بشری و بنا به وظیفه ذاتی خود این مانور را انجام داده تا به حادثه‌دیدگان به صورت رایگان خدمات بهداشتی – درمانی ارائه شود.

وی یادآور شد: در این طرح با استفاده از دو نفر پزشک،‌ دو نفر ماما و دو نفر کارشناس بهداشت محیط و تکنسین دارویی به حادثه‌دیدگان ارائه خدمات می‌کنند که تاکنون 150 نفر از اهالی از این خدمات استفاده کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: در کنار ویزیت رایگان داروی مورد نیاز نیز به صورت مجانی در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا حادثه‌دیدگان با طیب خاطر از خدمات مادی و معنوی جمعیت هلال احمر به عنوان حامی آسیب‌دیدگان و مظلومان برخوردار شوند.

غیبی بیان داشت:‌ در کنار کارشناسان مستقر تعدادی از روانشناسان نیز در خدمت روستاییان بوده و ارائه خدمات روانی را با تسکین آلام و درد حادثه‌دیدگان در دستور کار قرار داده‌اند.

این مسئول ادامه داد: این طرح در روزهای آینده ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌کنیم تا 250 نفر از آسیب‌دیدگان ویزیت شده و مورد مداوا قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بازدید فرماندار خلخال نیز در سخنانی با اشاره به خسارت میلیاردی سیل روزهای اخیر در شهرها و روستاهای خلخال اظهار داشت:‌ دستگاه‌های خدمات‌رسان به سرعت در منطقه حاضر شدند و با تقویت جبهه امداد و نجات به کمک حادثه‌دیدگان شتافتند.

ذبیح‌الله عبداللهی تصریح کرد:‌ ما شرایط مطلوبی را در جهت اسکان حادثه‌دیدگان و خدمات‌رسانی روزانه و به شکل مایحتاج ضروری حادثه‌دیدگان تامین کردیم تا آنها در مضیقه نباشند.

در پایان مانور درمان و توانبخشی روستاهای خلخال یک دوره مسابقه طناب‌کشی بین جوانان این روستا برگزار شد که به تیم‌های برنده کیف امداد و نجات اعطا شد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول