اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

163 هنرمند اردبیلی از بیمه تکمیلی بهره‌مند شده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: امسال بیش از 163 نفر از هنرمندان استان اردبیل از بیمه تکمیلی صندوق هنرمندان بهره‌مند شده‌اند.

163 هنرمند اردبیلی از بیمه تکمیلی بهره‌مند شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی صبح امروز در نشست معاون هنری وزیر ارشاد با جامعه هنرمندان و انجمن‌های هنری استان اردبیل اظهار داشت: ما در بخش‌های مختلف شاهد فعالیت گروه‌ها و انجمن‌های هنری بودیم به طوری که 22 گروه نمایشی دارای پروانه در سالن‌های نمایش اجرای برنامه داشتند.

وی حمایت از 55 گروه نمایش با اجرای 345 برنامه و همچنین حضور 13 گروه نمایشی در جشنواره‌های تئاتر فجر برنامه‌های منطقه‌ای و جشنواره تجلی بصیرت را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما در یک سال گذشته شاهد برگزاری جشنواره تئاتر شادمانه، تئاتر منطقه‌ای مغان در پارس‌آباد و همچنین برگزاری جشنواره تئاتر استان با حضور گروه‌های مختلف هنری بودیم که بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار استانی جذب شده و 400 میلیون ریال اعتبار نیز در اختیار مرکز هنرهای نمایشی با هدف ارتقای کمی و کیفی تئاتر استان قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل درخصوص هنرهای تجسمی نیز گفت: در یک سال اخیر برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در مشگین‌شهر و همچنین 65 نمایشگاه هنری تجسمی خوشنویسی و عکس را در مناطق مختلف به شکل انفرادی و گروهی شاهد بودیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مدت شاهد بودیم به طوری که همزمان با جشنواره فجر جشنواره استانی هنرهای تجسمی جوانان نیز در اردبیل و شهرستان‌ها برگزار شد.

این مسئول از تدارک برگزاری جشنواره ملی هنرهای تجسمی میلاد سرخ در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: در حوزه موسیقی نیز شاهد برگزاری جشنواره عاشیق‌لار در مشگین‌شهر و جشنواره موسیقی مقامی در این شهر بودیم و برای بیش از 20 کنسرت موسیقی نیز مجوز لازم صادر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری کلاس‌های آموزشی مستمر توسط انجمن موسیقی خبر داد و بیان داشت: هفتمین جشنواره مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی رضوی شهریور ماه امسال به میزبانی اردبیل برگزار شده که مراسم افتتاحیه آن نیز در شهر فخر‌آباد انجام می‌شود.

شرفی ادامه داد: ما تجربه برگزاری شش دوره جشنواره چاوشی‌خوانی و مدیحه‌سرایی رضوی را داشتیم و امسال نیز امیدواریم یک جشنواره مطلوب و مناسب را شاهد و ناظر باشیم.

وی تصریح کرد: در همین زمینه یک آلبوم موسیقی و پنج عنوان کتاب به چاپ رسیده و انتشار یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل فعالیت 57 مرکز مهارتی – آموزشی و تحصیل 2 هزار و 700 نفر دانش‌آموز در هنرستان‌های مرکز علمی – کاربردی را یادآور شد و گفت : در این هنرستان‌ها در 16  رشته تحصیلی دانش‌آموزان تحصیل کرده و بیش از یک هزار و 500 دانشجو نیز در موسسه فرهنگی – هنری ارشاد تحصیل می‌کنند.

شرفی فعالیت 14 آموزشگاه آزاد هنری در رشته‌های نمایش، موسیقی، خوشنویسی و تجسمی را یادآور شد و گفت: در سال گذشته و سه ماه اول امسال 67 نفر از هنرمندان در رشته‌های موسیقی و هنرهای تجسمی به بیمه معرفی شدند که 53 نفر از مزایای آن بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: حدود 43 نفر از هنرمندان استان نیز برای دریافت وام به صندوق هنرمندان معرفی شدند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول