اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمانشاه:

آموزش پیشگیری از عوارض ریزگردها باید اجرا شود

خبرگزاری فارس: استاندار کرمانشاه گفت: آموزش پیشگیری از عوارض ریزگردها باید اجرا شود و در این راستا لازم است بین علوم پزشکی و اداره‌کل محیط زیست تفاهمنامه امضا شود.

آموزش پیشگیری از عوارض ریزگردها باید اجرا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دادوش هاشمی با تبریک روز نیمه‌شعبان در جلسه ستاد بحران استان که در سالن شهدای دولت تشکیل شد، اظهار کرد: روز نیمه‌شعبان روز ولادت منجی عالم بشریت است و ما به عنوان شیعه باید شادی این روز را چندین برابر کنیم، لذا هر کس به اندازه توان یک قدم برای با شکوه برگزار‌شدن این روز قدم بردارد.

هاشمی با اشاره به اینکه این روز، روز سربازان گمنام امام زمان نیز نامگذاری شده، تصریح کرد: این سربازان با گمنامی تمام کارهای بسیاری را در این مرز و بوم انجام می‌دهند اما ادعایی ندارند چراکه به واقع سرباز مولایشان هستند و به دور از چشم همگان کارهای بسیاری برای حفظ و برقراری آرامش در کشور انجام می‌دهند که جای قدردانی بسیار دارد.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پدیده ریزگردها تصریح کرد: حداقل کار ممکنی که مسئولان استان باید انجام دهند آموزش پیشگیری از عوارض ریزگردها است تا مردم گرفتار بیمارهای ناشی از آن نشوند.

وی افزود: تفاهمنامه‌ای بین علوم پزشکی و اداره کل محیط زیست باید امضا شود که مردم از عوارض ریزگردها در زمان بحران آگاه و کمتر دچار مشکلات و بیماری‌های ناشی از آن شوند.

هاشمی از ادارات محیط زیست، اداره‌کل منابع طبیعی و جهادکشاورزی خواست با انجام یک تفاهمنامه، مناطق بیابانی را شناسایی کنند و به تناسب آن منطقه به بوته‌کاری بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: خشکسالی مشکلات زیادی برای استان به وجود آورده است که باید با برنامه‌ریزی و انجام برخی کارها‌، عوارض این پدیده را به حداقل برسانیم لذا برای عملی کردن این امور باید برآورد درستی از خشکسالی داشته و براساس آن برنامه‌های خود را اجرایی کنیم.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول