اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر

همایش پیشگیری از اعتیاد در سرخه برپا شد

خبرگزاری فارس: همایش "پیشگیری از اعتیاد" به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر در سرخه برپا شد.

همایش پیشگیری از اعتیاد در سرخه برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، پیش‌ازظهر امروز دومین همایش پیشگیری از اعتیاد با حضور دانش‌آموزان و والدین آنها در مسجد امام هادی (ع) سرخه برگزار شد و شرکت‏‌کنندگان با راه‌های پیشگیری از اعتیاد و خطرات مصرف موادمخدر آشنا شدند.

کارشناس موادمخدر معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان سمنان در این مراسم با بیان اینکه ما باید مهارت نه گفتن را ابتدا به فرزندان خود آموزش داده و در انتخاب دوستان فرزندان خود نیز بسیار دقت نماییم، افزود: باید به فرزندان خود در دوست‌یابی کمک کنیم.

حسین ملاشاهی تصریح کرد: بسیاری از افراد مبتلا به موادمخدر از طریق دوستان ناباب خود به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی با بیان اینکه امروزه اعتیاد به موادمخدر و روان‌گردان‌ها از مهم‌ترین آسیب‌هاست گفت: در عصر جهانی شدن عموم کشورها از این معضل رنج می‌برند و این مقوله به ابزار جنگ نرم و تهدید علیه امنیت کشور تبدیل شده است.

ملاشاهی خاطرنشان کرد: موادمخدر سنتی و صنعتی خسارت‌های گوناگون در ابعاد فرهنگی، اجتماعی،‌ روانی، خانواده، بهداشت و اقتصادی در سطح کشور به جا گذاشته است.

در حاشیه این همایش نمایشگاهی نیز به عنوان "جامعه سالم،‌ بسیج پیشگیری از اعتیاد" برگزار شده بود که علاقه‌مندان از این نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.

همچنین، سلامت از منظر اسلام در همایشی با حضور شمار زیادی از جوانان در دامغان بررسی شد.

کارشناس خانواده مرکز بهداشت شهرستان دامغان در این همایش در جمع جوانان روستای برم دامغان اظهار داشت: نگرش اسلام به خانواده، درست و منطقی است و باید بیشتر به این دیدگاه توجه شود.

این مسئول افزود: نگرش اسلام به خانواده نگرش درست، اصیل و یک نگاه همراه با اهتمام است که خانواده اصل قرار داده شده و از هم پاشیدن این کانون بسیار خطرناک است.

وی اضافه کرد: خانواده در دین مبین اسلام یعنی مکانی برای سکونت، آرامش روانی و انس انسان‌ها با یکدیگر است.

این مسئول افزود: اساس سعادت خانواده‌ها و زمینه تربیت جامعه سالم در پرتو ایمان، اعمال و اخلاق نیکو به دست می‌آید که همگی در مجموعه شریعت مقدس اسلام به شکل جامعه سالم در پرتو ایمان، افکار، اعمال و اخلاق نیکو به دست می‌آید که همگی در شریعت مقدس اسلام به شکل جامع به بشریت ارائه می‌شود.

کارشناس خانواده مرکز بهداشت شهرستان دامغان گفت: همسران برای دوام و ثبات در جامعه باید اخلاق خوش مانند راستگویی، صداقت، وفاداری، عدالت، ایثار و فداکاری داشته باشند و با اعضای خانواده به ویژه همسر نرم‌خو و مهربان باشند؛ در این صورت به زندگی خود قوام و دوام می‌بخشند بلکه به تعبیر امام صادق (ع) شیرین‎ترین زندگی را خواهند داشت.

سعادتی بیان داشت: همانطور که خوش‌خلقی زندگی را شیرین می‌کند و سبب تکامل روحی و آرامش روانی افراد خانواده و جامعه می‌شود؛ بداخلاقی زندگی را تلخ کرده و مایه ویرانی خانواده‌ها می‌شود.

وی اظهار داشت: همسرداری و تربیت فرزند دو وظیفه مهم زن در خانواده‌ است گرچه تربیت بر عهده والدین است اما نقشی که مادران در تربیت دینی و اخلاقی و روحی فرزندان دارند بیش از پدران است و تأکید آموزه‌های دینی و اخلاقی برای فرزندان اهمیت دارد.

این مسئول افزود: مدیریت در خانواده اهمیت زیادی دارد و به همین نسبت است که خانواده از منزلتی بس والا برخوردار می‎شود.

سعادتی تصریح کرد: مسئولیت و اداره خانواده پراهمیت است و هر یک از زن و مرد باید در برابر وظایف و حقوقی که بر عهده دارند کوشا باشند تا به کمک یکدیگر خانواده را به سمت و سوی سعادت هدایت کنند و از سقوط و ناکامی آن جلوگیری کنند و برای تحقق در این امر باید پیامبران و اولیاء خداوند را الگوی خود قرار داد.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول