اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

کاربردی کردن آموزش‌های دانشگاه‌ها کمک به توسعه پایدار است

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان گفت: کاربردی کردن آموزش‌های دانشگاه‌ها به اشتغال و توسعه پایدار کمک می‌کند لذا دانشگاه‌های کشور باید به این سمت حرکت کنند.

کاربردی کردن آموزش‌های دانشگاه‌ها کمک به توسعه پایدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی در دیدار با معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی کشور در سنندج اظهار کرد: ایجاد اشتغال پایدار امنیت اجتماعی را تضمین و به رشد و توسعه کشور کمک می‌کند که همکاری دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه‌های علمی کاربردی در این راستا می‌تواند نقش موثرتری را ایفا نماید.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی ـ‌ کاربردی توانسته است با پرداختن بیشتر به بخش مهارت‌آموزی، افراد توانمند و موفقی را وارد بازار کار کند.

شهبازی در ادامه با اشاره به تلاش‌های مجموعه مدیریتی این دانشگاه در استان خاطرنشان کرد: هر چند استان کردستان دارای ظرفیت‌های بالقوه خوبی در حوزه منابع انسانی است اما باید اذعان کرد که در طول سال‌های گذشته و بنا به شرایط خاص منطقه آن‌چنان که شایسته استان است در حوزه آموزش این استعدادها فعالیت نشده است.

استاندار کردستان اضافه کرد: روند پیشرفت‌های علمی کشور و به‌خصوص استان در سال‌های اخیر با سرعت بسیار خوبی ادامه داشته که به‌طور قطع این پیشرفت‌ها به‌دلیل تقویت دانشگاه‌های ما در استان و در کنار آن راه‌اندازی دانشگاه‌های جدیدی چون دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نیاز استان به مراکز علمی ـ کاربردی را بیشتر از تعداد کنونی این مراکز دانست و گفت: کردستان در بسیاری از حرفه‌ها دارای نارسایی و کمبود است که مسئولان دانشگاه می‌توانند با شناسایی دقیق این کمبودها و راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی متناسب با آنها، مدیران اجرایی را در راستای جبران نقص‌ها و حرکت شتابان به‌سوی شکوفایی و عمران و آبادانی استان کمک کنند.

شهبازی در پایان اظهار داشت: استان کردستان در بخش‌های کشاورزی، صنعت معدن تجارت، گردشگری و صنایع‌دستی و غیره دارای ظرفیت‌های خوبی است و انتظار می‌رود دانشگاه جامع علمی- کاربردی با همکاری و تعامل با مدیران اجرایی استان در این حوزه‌ها نیروهای توانمندی را برای ورود به بازار کار پرورش دهد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول