اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست نمایندگی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ملایر:

ارتقای بهره‌وری راه رسیدن به توسعه پایدار است

خبرگزاری فارس: سرپرست نمایندگی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ملایر گفت: راه رسیدن به توسعه پایدار بالابردن بهره‌وری است.

ارتقای بهره‌وری راه رسیدن به توسعه پایدار است

حسن بهرامی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ملایر همزمان با روز بهره‌وری اظهار کرد: بهره‌وری را می‌توان به استفاده مطلوب از امکانات، سرمایه‌ها، نیروها و فرصت‌ها در تولید کالا و عرضه دانست.

وی با بیان اینکه راه رسیدن به شکوفایی و رشد همه‌جانبه برای انسان بهره‌برداری از امکانات در زمینه‌های مختلف است، گفت: اگر بخواهیم در دنیای پر رقابت امروزی و رونق اقتصادی و اجتماعی زندگی بهتری داشته باشیم، لازم است به بهره‌وری بالایی برسیم.

سرپرست نمایندگی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن شهرستان ملایر گفت: در حال حاضر در برخی کشورهای توسعه یافته با وجود محدودیت منابع سرمایه‌گذاری‌های فراوانی در راه بهبود بهره‌وری در سطح ملی، منطقه‌ای، بخشی، سازمان‌ها، مؤسسات و حتی افراد انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: از اهداف مهم بهره‌وری می‌توان به کاهش هزینه، افزایش تولید و خدمات، افزایش کیفیت و استفاده بهینه از زمان اشاره کرد که افزایش کیفیت می‌تواند شامل بهبود امور مادی نظیر تولید کالا و خدمات و بهبود شرایط کار و امور معنوی باشد.

بهرامی در ادامه افزود: بهره‌وری به عنوان یک رویکرد مدیریتی کم‌کم جای خود را در کشور ما باز کرده و ارتقای بهره‌وری جزء لاینفک مدیریت کشور است و همه طراحان، تولیدکنندگان و مدیران کشور به نحوی با آن سروکار دارند.

سرپرست اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ملایر به شعار امسال مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: آنچه باعث پیشرفت و رسیدن کشور به پله‌های ترقی می‌شود حمایت از تولید ملی و خرید کالاهای داخلی است و برای آنکه مردم کشور کالاهای داخلی را مصرف کنند، باید کیفیت و بهره‌وری بالا برود.

وی عنوان داشت: مصرف درست و به اندازه، پشتوانه بزرگی برای اقتصاد هر کشور به شمار می‌آید که متأسفانه این امر در کشور ما هنوز جا نیفتاده و یکی از معضلات بخش مصرف کشور عادت‌نکردن مردم به تهیه به اندازه نیازهای زندگی است.

بهرامی در پایان به وجود برخی مشکلات در بخش تولید و مصرف اشاره کرد و گفت: مصرف بالای حامل‌های انرژی، تکنولوژی‌های پایین تجهیزات مصرف، عدم تعادل در عرضه و تقاضای انرژی باعث ایجاد مشکلات اقتصادی و اجتماعی فراوان در سالهای اخیر شده که امید است با همکاری مردم و مسئولان این مشکل نیز برطرف شود.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول