اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بخش بین‌الملل

مرحله نهایی المپیاد شیمی و ریاضی پایان یافت

خبرگزاری فارس: مرحله نهایی المپیاد دانشجویان در بخش بین‌الملل در رشته‌های شیمی و ریاضی که از تاریخ 22 تیرماه در جزیره کیش آغاز شده بود، امروز به پایان می‌رسد.

مرحله نهایی المپیاد شیمی و ریاضی پایان یافت

نایب رئیس شورای برنامه‌ریزی المپیاد علمی دانشجویان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جزیره کیش گفت: این مرحله از آزمون علاوه بر 72 شرکت کننده داخلی با حضور شرکت کنندگانی از کشورهای اوکراین، عمان، ترکمنستان، سریلانکا و تاجیکستان برگزار شده است.

جواد حاتمی افزود: روز دوشنبه زمان بررسی اعتراض‌های مربوط به آزمون خواهد بود و پس از آن روز سه‌شنبه در مراسم اختتامیه به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: هفدهمین دوره این المپیاد در شرایطی برگزار می‌شود که تاکنون در رشته‌های شیمی و ریاضی به ترتیب 13 و پنچ دوره برگزار شده و به جرأت می‌توان گفت تاکنون المپیاد علمی با این کیفیت در منطقه برگزار نشده است.

نایب رئیس شورای برنامه‌ریزی المپیاد علمی دانشجویان از سهولت ورود و خروج اتباع خارجی شرکت کننده در این المپیاد به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل برگزاری آن در جزیره کیش نام برد.

وی تصریح کرد: در این المپیاد شاهد مشارکت جمع زیادی از کشورهای خارجی بودیم و امسال برای نخستین بار برخی کشورهای علاقمند با اعزام نمایندگان خود برای بررسی شرایط منطقه و کیفیت این رخداد علمی خود را مهیا شرکت در دوره‌های آتی کرده‌اند.

حاتمی تاکید کرد: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با عباس صدری به عنوان رئیس منطقه‌ای آیسسکو در ایران مقرر شد تا یک المپیاد علمی با مشارکت کشورهای عضو آیسسکو و کشورهای اسلامی برگزار شود و به اهدافی همچون ایجاد تعاملات سازنده علمی، فرهنگی و معرفی فرهنگ ایرانی و اسلامی به سایر ملل جامه عمل پوشاند.

وی در پایان از مدیر‌عامل سازمان منطقه آزاد کیش به دلیل حمایت در برگزاری این المپیاد تشکر کرد.

مراسم اختتامیه این المپیاد علمی صبح روز سه‌شنبه با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مسئولان برگزاری المپیاد و نخبگان علمی در سالن همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول