اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال‌جاری

450 فرصت شغلی در بخش کشاورزی اردل ایجاد می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اردل گفت: تا پایان سال‌جاری افزون بر 451 فرصت شغلی در بخش کشاورزی این شهرستان ایجاد می‎شود.

450 فرصت شغلی در بخش کشاورزی اردل ایجاد می‎شود

کیامرث کریمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: شهرستان اردل به عنوان دومین شهرستان عشایری این استان در زمینه تولید و تأمین گوشت قرمز مشکلی ندارد.

وی با اشاره به تعداد دام‌های سبک و سنگین موجود در این شهرستان، گفت: شهرستان اردل دارای 18 هزار رأس دام سنگین و 37 هزار رأس دام سبک است که از این تعداد دام در حدود 31 هزار و 200 تن گوشت در سال تولید و روانه بازار مصرف می‎شود.

کریمیان عدم احداث مرکز پخش گوشت قرمز در این شهرستان را از جمله مشکلات فراروی این بخش عنوان کرد و افزود: با توجه به جمعیت عشایرنشین این شهرستان مردم گوشت مورد نیاز خود را از طریق دام‎های عشایری تهیه می‌کنند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اردل با اشاره به ظرفیت دامی این شهرستان، گفت: 17 واحد پرورش مرغ، 4 هزار و 400 کلونی زنبور عسل، 83 سایت پرورش ماهی سردابی از مهم‌ترین ظرفیت‌های دامی این شهرستان به‌شمار می‎رود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی این شهرستان، گفت: توسعه باغات و شیلات به عنوان دو مزیت اقتصادی مهم در این شهرستان مطرح است که با استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها می‌توان بسترهای اشتغالزایی مناسبی برای جوانان جویای کار در این شهرستان فراهم کرد.

کریمیان از اجرای طرح توسعه باغات در این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر کار مطالعات توسعه باغات در زمینی به مساحت 17 هزار هکتار تکمیل و بخشی از آن نیز اجرایی شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اردل با اشاره به ظرفیت اشتغال در این شهرستان، گفت: تا پایان سال‌جاری افزون بر 451 فرصت اشتغال در بخش کشاورزی این شهرستان ایجاد می‎شود.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول