اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش قزوین خبر داد

راه‌اندازی رشته‌ تنیس‌ روی‌ میز و دو و میدانی برای دانش‌آموزان ابتدایی

خبرگزاری فارس: معاون تربیت‌ بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: رشته‌های ورزشی تنیس‌ روی‌میز به دانش‌آموزان پنجم ابتدایی و دو و میدانی به دانش‌آموزان ششم ابتدایی در سال جاری آموزش داده می‌شود.

راه‌اندازی رشته‌ تنیس‌ روی‌ میز و دو و میدانی برای دانش‌آموزان ابتدایی

مؤید مؤیدی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: طرح آموزش رشته‌های ورزشی تنیس‌ روی میز در پایه پنجم و دو و میدانی در پایه ششم ابتدایی توسط مسئولان مربوط در وزارت آموزش‌ و پرورش در حال بررسی است.

وی ادامه داد: در صورت نهایی شدن و مصوب شدن، این طرح توسط مسئولان مربوط به آموزش‌ و پرورش استان‌ها ابلاغ می‌شود تا رشته‌های ورزشی تنیس‌ روی‌میز در پایه پنجم و دو و میدانی در پایه ششم ابتدایی به دانش‌آموزان در سال جاری تحصیلی جدید آموزش داده شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: آموزش این رشته‌های ورزشی به دانش‌آموزان نیاز به اعتبارات و امکانات زیادی ندارد و با تخصیص اعتبارهای کم می‌توان بهترین امکانات این رشته‌ ورزشی را برای آنان فراهم کرد.

مویدی‌فر یادآور شد: در صورت تصویب طرح آموزش رشته‌های ورزشی تنیس‌ روی‌ میز در پایه پنجم و دو و میدانی در پایه ششم ابتدایی مسئولان آموزش‌ و پرورش استان قزوین آمادگی یادگیری این رشته‌های ورزشی به دانش‌آموزان را دارد.

آموزش 100 درصد ورزش دو و میدانی به دانش‌آموزان ابتدایی

مویدی‌فر با بیان اینکه آموزش رشته ورزشی طناب‌ورز و دو و میدانی در مدارس ابتدایی از ساده‌ترین آموزش‌های ورزشی به دانش‌آموزان است، بیان کرد: در صورت تصویب نهایی آموزش رشته ورزشی دو و میدانی به دانش‌آموزان ششم ابتدایی، این طرح 100 درصد در مدارس ابتدایی در سال جاری اجرا می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: با فراهم کردن امکانات ورزشی رشته‌های دو و میدانی و تنیس روی‌ میز می‌توان به راحتی این رشته‌های ورزشی را به دانش‌آموزان ابتدایی آموزش داد.

بیش از 92 درصد مدارس ابتدایی از معلم تربیت‌بدنی برخوردارند

وی با بیان اینکه نیروهای انسانی متخصص تربیت‌بدنی در بیش از 92 درصد از مدارس ابتدایی استان قزوین وجود دارد، گفت: با اضافه شدن پایه ششم در مدارس ابتدایی از کمبود این نیروی انسانی برای آموزش رشته تنیس روی‌ میز به دانش‌آموزان مواجه هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: با جذب تعداد کم نیروی انسانی متخصص تربیت‌بدنی می‌توان کمبود این نیروی انسانی را در مدارس ابتدایی برطرف کرد.

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: با جذب نیروی انسانی مناسب می‌توان ورزش کردن را به نحو مطلوبی به دانش‌آموزان آموزش داد و همچنین آنان را تشویق به ورزش کرد.

مویدی‌فر با بیان اینکه ورزش کردن موجب افزایش سلامت جسمی و روحی زندگی هر فردی می‌شود، افزود: باید معلمان تربیت‌ بدنی چگونگی درست ورزش کردن را به دانش‌آموزان ابتدایی آموزش دهند تا آنان با روش‌های درست آن آشنا شوند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول