اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ورزش در مدارس رونق می‌گیرد

راه‌اندازی معاونت تربیت‌بدنی در آموزش و پرورش کرمان

خبرگزاری فارس: معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان به زودی راه‌اندازی و ورزش در مدارس استان کرمان رونق می‌گیرد.

راه‌اندازی معاونت تربیت‌بدنی در آموزش و پرورش کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کمتر از دو سال از تشکیل و مجزا شدن ساختار اداره تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان کرمان نمی‌گذرد که ابراهیم شیخ‌بهایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان روز 14 اسفند ماه سال گذشته از تفکیک معاونت‌های فرهنگی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان خبر داده بود.

اکنون پس از سپری شدن تعطیلات سال جدید و با گذشت چند روز از آغاز مجدد فعالیت دستگاه‌ها از اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان خبر قطعی شدن این تفکیک به گوش می‌رسد و این بار شیخ‌بهایی از تفکیک و راه‌اندازی این معاونت در هفته جاری خبر می‌دهد و می‌گوید: در هفته سلامت حوزه تربیت‌بدنی و سلامت رسما به عنوان یک حوزه مستقل در یکی از روز‌های همین هفته افتتاح می‌شود و معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش معرفی و مشغول به کار می‌شود.

با توجه به عادی شدن انجام تغییرات و راه‌اندازی تشکل‌ها و سیستم‌های مستقل می‌توان این تفکیک معاونت در حوزه تربیت‌بدنی و سلامت را به فال نیک گرفت و از هم‌اکنون با توجه به اهمیت و جایگاه ورزش و تربیت‌بدنی در مدارس این اقدام را موثر و ستودنی دانست.

اما اهداف و برنامه‌های تشکیل این معاونت در چه قالب طراحی شده، سئوالی است که مدیرکل  آموزش و پرورش استان کرمان هنوز پاسخی به آن نداده است، ای کاش مدیریت اداره کل آموزش و پرورش استان از همان زمان تشکیل این معاونت اهداف راهبری این معاونت را تشریح می‌کرد تا از هم‌اکنون بتوان جایگاه والای ورزش و تربیت‌بدنی را در حوزه تعلیم و تعلم شناخت.

امروزه مدارس و آموزش و پرورش کشورهای مختلف با طراحی و برنامه‌ریزی‌های منظمی که در دستور کار خود دارند، تلاش می‌کنند تا از درون مدارس و آموزشگاه‌های علمی، نخبه‌های علمی و ورزشی خود را شناسایی کنند تا با برنامه‌ریزی برای هر یک از این استعدادها، بتوانند گوشه‌ای از توانایی‌های فردی و همگانی کشورشان را در عرصه‌های مختلف به اثبات برسانند.

در این بین ورزش نقش بسیار بالایی در سیستم آموزشی این کشورها دارد، زیرا بسیاری از نخبگان و ستارگان ورزش دنیا از درون مدارس و مراکز آموزشی شناسایی شده و پس از آن با زیر نظر قرار دادن این استعدادها از آنها به بهترین شکل ممکن در راستای موفقیت و توسعه ورزش هر کشور استفاده می‌شود.

اما این مهم در بسیاری از مدارس کشور ما رعایت نمی‌شود و زنگ ورزش از سال‌های متمادی تا به حال به عنوان زنگ تفریح دانش‌آموزان کاربردی بیش نداشته است، هر چند طی سال‌های گذشته تا به حال با توسعه برخی زیر ساخت‌ها و فضاهای ورزشی در مدارس و افزایش امکانات ورزشی، زنگ تفریح دانش‌آموزان کمی حالت ورزشی‌تر به خود گرفته است.

اما با تمام این تفاسیر تا رسیدن به سر منزل مقصود و کشف و پرورش استعدادهای فراوان ورزشی از درون مدارس در کشور و استان کرمان فاصله زیادی وجود دارد.

نکته مهم و قابل توجه‌ای که مسئولان معاونت تربیت‌بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش باید مد نظر خود قرار دهند، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ورزشی مجموع استان کرمان است، استفاده مطلوب از نیروی انسانی برای شناسایی نخبگان و استعدادهای ورزشی و همچنین تلاش برای ریشه‌کن کردن فقر امکانات و ابزار ورزشی از درون تمام مدارس استان از دیگر نکات مهمی است که مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان و همچنین معاونت جدید تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان باید به آن توجه کافی داشته باشند.

همچنین در این بین یکی از مسائل حائز اهمیت توجه به ورزش در مدارس دخترانه است، زیرا نتایج تیم‌های ورزشی بانوان استان در سال 90 یکی از فرضیه‌های به اثبات رسیده‌ای است که نشان دهنده قابلیت‌های بالای ورزشی در دختران این استان است.

البته در این بین مسئولان باید برای رفع مشکلات ناشی از تجهیز و تکمیل زیرساخت‌ها و به سر انجام رساندن وضعیت استخرهای مورد نیاز آموزش و پرورش استان در سطح استان راهکارها و برنامه‌‌هایی ارائه کنند تا از هم‌اکنون کادری با برنامه و منسجم را راهی این معاونت کنند.

به گزارش فارس، محمود محمودی‌نیا از ابتدای این فصل مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور به عنوان سرمربی تا هفته هفتم مسئولیت هدایت مس رفسنجان در مسابقات لیگ دسته اول کشور را داشت، وی هم‌اکنون دستیار نخست اکبر زبردست در این تیم است.

-----------------------------------

یادداشت از عباس آقاملایی

-----------------------------------

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول