اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی هشترود خبر داد

راه‌اندازی کتابخانه‌های باز در ادارات و بوستان‌های هشترود

خبرگزاری فارس: رئیس کتابخانه‌های عمومی هشترود از راه‌اندازی کتابخانه‌هایی تحت عنوان قفسه‌های باز در ادارات و ایستگاه‌های تاکسی و بوستان‌های هشترود خبر داد.

راه‌اندازی کتابخانه‌های باز در ادارات و بوستان‌های هشترود

به گزارش خبرگزاری فارس از هشترود، محمد اکبری صبح امروز در جلسه اعضای کتابخانه‌های عمومی هشترود گفت: با راه‌اندازی قفسه‌های باز در ادارات تمام کارکنان ادارات هم به طرف مطالعه سوق داده خواهند شد.

وی افزود: همچنین از طرف کتابخانه‌های عمومی هشترود کتابخانه‌های تحت عنوان قفسه‌های باز در ایستگاه‌های تاکسی و بوستان‌های هشترود راه‌اندازی خواهد شد تا مردم بتوانند هنگام سوار شدن به تاکسی و قدم زدن در بوستان‌ها به مطالعه بپردازند.

اکبری همچنین خواستار تحقق یافتن اختصاص نیم درصد عوارض شهرداری‌های هشترود و "نظرکهریزی" به این نهاد را شد.

وی افزود: با نزدیک شدن به ماه رمضان در تکاپوی فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای برپایی نمایشگاه‌های «تازه‌های کتاب» هستیم.

اکبری افزود: این نمایشگاه‌ها که به مدت دو هفته در ماه به طول می‌انجامد، حدود 600 عنوان کتاب را با موضوع‌های متنوع ارائه می‌کنند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان هشترود با اشاره به اینکه تنها یک باب از کتابخانه‌های این شهرستان به بخش مجزای کودک مجهز است، ادامه داد: شهرستان هشترود دارای چهار باب کتابخانه است که نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای اعضا کتابخانه که 9 هزار نفر هستند، باشد.

وی با بیان یانکه ساکنان این شهرستان با کمبود فضای فیزیکی کتابخانه‌ای رو به‌رو هستند، گفت:‌ در صورت تخصیص زمین رایگان، کتابخانه دیجیتالی با هزینه بالغ بر 10 میلیارد ریال در این شهر احداث خواهد شد.

اکبری در ادامه گفت: کتابخانه‌های شهرستان هشترود به نرم‌افزار نمایه کتابداری، تجهیزات رایانه‌ای و سایر امکانات مربوط به کتابخانه‌ها تجهیز شده است.

وی گفت: در زمان حاضر چهار کتابخانه عمومی خواهران و برادران با شش هزار و 700 عضو و 36 هزار جلد کتاب در هشترود وجود دارد.

اکبری افزود: امسال کتابخانه‌های عمومی هشترود با جذب سه هزار و 300 نفر عضو، مقام دوم استان را در جذب رایگان اعضا به دست آورده و سال گذشته نیز انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان مقام اول استانی را کسب کرده بود.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول