اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران صورت گرفت

ارسال فراخوان پنجمین جشنواره کتاب سال رضوی به نویسندگان 70 کشور جهان

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی گفت: فراخوان پنجمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی به مراکز علمی، فرهنگی، مذهبی، پژوهشی، انتشاراتی و دانشمندان، اندیشمندان و نویسندگان 70 کشور جهان ارسال شد.

ارسال فراخوان پنجمین جشنواره کتاب سال رضوی به نویسندگان 70 کشور جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، مهدی قیصری‌نیک، اظهار کرد: امسال با همکاری نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان‌رضوی و بخش امور بین‌الملل دبیرخانه جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی فراخوان پنجمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی منتشر شد.

وی در بیان اهداف این جشنواره گفت: جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های علمی، هنری و پژوهشی مرتبط با سیره، زندگی و ابعاد مختلف شخصیت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت رضا (ع) و شناسایی، تجلیل و حمایت از تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده آنها به رایزن‌های فرهنگی ایران و خانه‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور ارسال شده است که از آن طریق به تمام مراکز اسلامی و فعالان حوزه فرهنگ اسلامی ارسال کنند. 

مدیر اجرایی جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی خاطرنشان کرد: تاکنون فراخوان جشنواره به 70 رایزن فرهنگی در قاره‌های اروپا، آسیا، آفریقا، آمریکا و اقیانوسیه و کشورهایی هم‌چون آلمان، روسیه، کانادا، فرانسه، کرواسی، سوئد، آلبانی، کنیا، اندونزی، اتیوپی، غنا، تونس، لبنان، کویت، عربستان و تاجیکستان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود آثار ارزشمندی از مراکز پژوهشی و شخصیت‌های علمی و فرهنگی جهان اسلام به جشنواره برسد، افزود: جشنواره شامل بخش‌های مختلفی مانند کتاب برتر، پایان‌نامه برتر، ناشر برتر، بخش ویژه و آثار شایسته چاپ است.

مدیر اجرایی جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی به معرفی بخش جدید در پنجمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی  پرداخت و گفت: در این جشنواره ما بخشی با عنوان بخش ویژه به منظور انتخاب نویسنده‌ای که طی 5 سال گذشته بیشترین تالیفات را در موضوعات جشنواره به چاپ رسانده باشد را ایجاد کردیم که نویسندگان واجد شرایط می‌توانند با ارسال آثار خود در این بخش از جشنواره شرکت کنند.

قیصری‌نیک آثار پیرامون علوم و معارف رضوی، تاریخ و سیره رضوی، زیارت، شعر، داستان، کودک و نوجوان، ترجمه و زبان‌های خارجی را واجد شرایط حضور در جشنواره عنوان کرد.

قائم‌مقام جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی گفت: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 15 مردادماه و زمان برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره دوم مهرماه است.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول