اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش اردکان خواستار شد:

فعالیت زیربنایی در حوزه قرآن کریم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اردکان خواستار فعالیت زیربنایی در حوزه قرآن کریم در شهرستان اردکان شد.

فعالیت زیربنایی در حوزه قرآن کریم
به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان سیدعلی طاهرزاده عصر امروز در نشست شورای طرح ملی حفظ قرآن کریم اظهار داشت: فعالیت و کار در زمینه‌های قرآنی باید زیربنایی و بنیادی بوده و در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش قرار گیرد.
وی با اشاره به آموزه‌های دینی، تمسک به قرآن را راه نجات انسان و بشریت دانست.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اردکان خاطرنشان کرد: قرآن نه تنها کتاب هدایت متقین بلکه کتاب هدایت برای همه مردم در سراسر گیتی است.
وی بیان کرد: عوامل مهجوریت قرآن کریم را می‌توان در حوزه‌های هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی، اجرا، نظارت و ارزیابی و حمایت و پشتیبانی نقد و بررسی کرد.
طاهرزاده دلیل مانوس نبودن برخی دانش‌آموزان و فرهنگیان با قرآن را بی‌توجهی برنامه‌ریزان به انس روزانه با قرآن به عنوان مهم‌ترین هدف آموزش عمومی این کتاب آسمانی عنوان کرد.
رئیس اداره آموزش و پرورش اردکان تصریح کرد: اغلب چنین تصور می‌شود که هدف اصلی از آموزش‌های قرآنی، یادگیری قواعد روخوانی و روان‌خوانی قرآن است و هنگامی که فراگیران، واجد چنین دانشی شوند، آموزش و یادگیری اتفاق افتاده است.
وی تاکید کرد: آموزش روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، قرائت، حفظ و ... اگر منجر به آن نشود که فرد با قرآن انس دائمی و روزانه داشته باشد، تاثیر عمیقی در زندگی شخصی و اجتماعی فرد نخواهد داشت.
طاهرزاده یادآور شد: طبیعی است که نوجوان و جوان که با وجود همه تلاش‌های متعهدانه و متخصصانه، رفته رفته مطالب آموخته شده را فراموش کند، به تدریج انگیزه‌اش نیز کاهش یابد.
تدوین سیاست کلی و نقشه راه، تشکیل کارگروه تخصصی، آموزش و برنامه‌ریزی به منظور حفظ قرآن کریم، برگزاری طرح‌های قرآنی در مدارس و دارالقرآن‌ها و ارزیابی و نظارت بر روند اجرای نهضت ملی حفظ قرآن کریم از مهم‌ترین محورهای مطرح شده در این نشست بود.
این نشست با حضور مسئولان اداره آموزش و پرورش و نماینده فرمانداری در اداره آموزش و پرورش شهرستان اردکان برگزار شد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول