اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان عنوان کرد

شناسایی 294 حافظ کل قرآن در هرمزگان / موازی‌کاری مهم‌ترین چالش حوزه فعالیت‌های قرآنی

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان از شناسایی 294 حافظ کل قرآن کریم در این استان خبر داد و از "موازی‌کاری در بین دستگاه‌های مذهبی و دینی" به عنوان مهم‌ترین چالش و آسیب حوزه فعالیت‌های قرآنی در هرمزگان یاد کرد.

شناسایی 294 حافظ کل قرآن در هرمزگان / موازی‌کاری مهم‌ترین چالش حوزه فعالیت‌های قرآنی
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید شکرالله زندوی شامگاه یکشنبه در نشست شورای عالی قرآن کریم هرمزگان با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی در این استان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 294 حافظ کل قرآن و 125 نفر قاری قرآن در استان شناسایی شده است.
وی با بیان اینکه در هرمزگان تعداد یک‌ هزار و 275 مربی آموزش قرآن نیز به امر تربیت علاقه‌مندان اشتغال دارند، افزود: تاکنون 66 موسسه قرآنی در هرمزگان به ثبت رسیده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: همچنین 80 خانه قرآنی نیز با هدف فعالیت در روستاهای استان به ثبت رسیده است.
زندوی با بیان اینکه در هرمزگان ظرفیت‌های خوبی در باب فعالیت‌های قرآنی وجود دارد، اضافه کرد: بی‌گمان یکی از موارد مشترک اصلی بین اهل تشیع و تسنن همین فعالیت‌های قرآنی است که باید بیش از پیش بدان توجه کرد.
وی همچنین افزود: موازی‌کارها در حوزه فعالیت‌های قرآنی به عنوان یکی از چالش‌های این بخش در استان مطرح است که نیازمند اصلاح رویه و مشخص شدن وظایف و برنامه‌های هر کدام از دستگاه‌هاست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان نیز ادامه داد: استاندار هرمزگان باب جدید و تازه‌ای را برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان گشوده است.
محمد عبادی افزود: فعالیت‌های قرآنی می‌تواند به عنوان یک موضوع هماهنگ کننده امور دینی بین دستگاه‌های مربوطه شناخته شود.
وی با بیان اینکه اداره اوقاف در رابطه با قرآن سه کار عمده شامل برگزاری مسابقات قرآنی، محافل قرآنی و اداره مراکز قرآنی را برعهده دارد، افزود: پیرو سخنان رهبری توجه و تمرکز اوقاف به تربیت حافظان قرآن است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان ادامه داد: در ایران اسلامی نسبت به سایر کشورهای مسلمان حافظ قرآن کمتر داریم که در این راستا مقام معظم رهبری تربیت حافظ قرآن را به عنوان رویکرد اداره اوقاف تعریف و خواستار افزایش تعداد حافظان قرآن در کشور شده‌اند.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز با بیان اینکه اعتبارات قرآنی در دولت نهم و دهم نسبت به سایر دولت‌ها چند برابر شده است، گفت: در این اداره کل آمادگی کامل برای گسترش فعالیت‌ها وجود دارد.
انوشیروان پیشدار به برگزاری نهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم اشاره کرد و با بیان اینکه این نمایشگاه از 70 غرفه برخوردار است، از ارائه تخفیف 30 تا 40 درصدی محصولات این نمایشگاه خبر داد و افزود: آمادگی برگزاری این نمایشگاه را به صورت دو بار در سال داریم.
همچنین شهره معظمی گودرزی مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس نیز با بیان اینکه مساجد باید برای جوانان و نسل امروزی جذاب باشد، گفت: چه اشکالی دارد که مساجد ما به‌روز شوند و آنها تماما به شبکه اینترنت و نرم‌افزارهای روز متصل باشند.
انتهای پیام/آ10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول